fbpx

ניתוח לסת והשתלת שיניים – כל המידע על ניתוח לסתות

ניתוח לסת והשתלת שיניים – כל המידע על ניתוח לסתות

זמן קריאה: 3 דקות

ניתוח לסת – מידע שחשוב לדעת על הלסת לפני השתלת שיניים

השתלת שיניים היא ניתוח לסת לכל דבר, שנועד להחזיר את מערכת השיניים שלנו לפעולה תקינה. המצב הבריאותי של לסת המטופל משפיע ישירות על בריאות השיניים שמהוות חלק בלתי נפרד ממנה ועל רופא השיניים המטפל לקחת אותו בחשבון במסגרת האבחון הכללי שנעשה למטופל.

וכמו בכל ניתוח לסת, תכנית הטיפולים שמוגשת למטופל חייבת להיות מותאמת באופן אישי למצב הלסת הייחודי המאפיין כל מטופל.

ניתוח לסת - לאנשים שונים יש לסתות שונות

הידוק לסתות והשפעתה על מצב השיניים

אנשים הסובלים מהידוק לסתות בשנתם, סובלים בדרך כלל משחיקה מוגברת של השיניים שהולכת ומחמירה עם השנים. חוסר טיפול אצל רופא הכולל בדרך כלל סד לילה ואיזון סגר (seger) לשיפור המנשך התקין וטכניקות טיפול נוספות, עלול לגרום לאיבוד שיניים מתמשך ובסופו של דבר להוביל להשתלת שיניים מלאה בשתי הלסתות.

איך משפיעות דלקות חניכיים על מצב הלסת?

דלקות חניכיים שלא מטופלות בזמן ובעיקר דלקות חניכיים כרוניות מהוות את אחד הגורמים המרכזיים לאובדן שיניים ולצורך של אנשים רבים לעבור השתלת שיניים. לכן, שמירה על החניכיים הכוללת צחצוח שיניים נכון, ביקורים אצל השיננית וביקורות אצל רופא השיניים יכולות לאורך זמן להציל את השיניים שלכם ולחסוך את הצורך בהשתלת שיניים.

אובדן עצם – ניתוח לסת בלי עצם בלסת?

אחת הפגיעות הקשות בלסת שבדרך כלל מתגלית כשכבר מאוחר מידי היא אובדן העצם בלסת. עצם הלסת מהווה את הבסיס שבתוכו יושבות השיניים שלנו ולאחר אובדן השיניים עוברת עצם הלסת תהליך מואץ של פירוק ע"י הגוף. חיבור של שתלים דנטליים מסייע רבות לעצירת תהליך אובדן העצם. לכן, מומלץ לא לדחות את ביצוע השתלת השיניים כדי למנוע הדרדרות במצב עצם הלסת ולהימנע מסיבוכים מיותרים בעתיד.

זו הסיבה לסכנה השקטה, כפי שמגדירים אותה רופאי השיניים, בשימוש בשיניים תותבות. מאחר ושיניים אלו אינן מעוגנות לעצם הלסת כמו שתלים דנטליים, הן מגבירות את ספיגת עצם הלסת לגוף. (לקריאה נוספת על הסיכונים של שימוש בשיניים תותבות לחצו כאן)

האתגר הגדול בביצוע השתלות שיניים במקרה של אובדן עצם הלסת הביא עם השנים לפיתוח של מספר טכניקות מתקדמות המאפשרות לרופא השיניים לבצע השתלת שיניים גם במקרים קיצוניים של חוסר עצם.
הטכניקות האלו משלבות שתלים דנטליים ייחודיים כמו שתלים זיגומטיים, שתלים ארוכים שבמקום להתחבר לעצם הלסת מתחברים ישירות לעצם הזיגומה (עצם הלחי) או שתלים בזאליים (שתלי דיסק) שאינם מתחברים בהברגה לעצם הלסת כמו שתלים דנטליים רגילים אלא דווקא מצוידים בראש עם מבנה של דיסק שטוח שמאפשר חיבור צידי של השתל דרך רקמת החניכיים.

למרות שהיום מטופלים הסובלים מחוסר עצם יכולים לעבור השתלת שיניים זיגומטית או השתלת שיניים בזאלית, עדיין יש להמנע מלהגיע למצב של חוסר עצם והעדיפות היא לבצע השתלת שיניים כאשר עצם הלסת במצב תקין.

למידע נוסף על השתלת שיניים בזאלית לחץ כאן >>

קו החיוך – החותם האישי של כל מטופל

קו החיוך שלנו הוא קו דמיוני שנוצר לאורך מפגש השיניים העליונות והתחתונות כאשר אנחנו מחייכים. בגלל הבדלים במבנה הלסת בין אדם לאדם, לכל אחד מאיתנו יש קו חיוך שונה. כיום, חלק מתהליך של השתלת שיניים כולל הדמיות מחשב תלת ממדיות של הלסת המבוצעות לפני ההשתלה על ידי מכשיר CT וטכנולוגיה ממוחשבת מתקדמת הקרויה CAD / CAM המאפשרת לרופא השיניים לשחזר במדויק את קו החיוך של כל מטופל.

קו החיוך מושפע ממבנה הלסת

 

ניתוח לסת אישי – שינוי בגישה הטיפולית של רופאי השיניים

בעבר בוצעו השתלות שיניים בלי להתחשב במבנה הלסת של המטופל מתוך הנחה שהשתלים צריכים להיות ממוקמים בדיוק איפה שהיו השיניים. תפישה מוטעית זו חייבה ביצוע ניתוחים רבים של בניית עצם, דבר שגרם לסיבוכים ולהתמשכות זמן הטיפול שגבו מהמטופל מחיר גבוה וסבל רב.
כיום רופאי השיניים המובילים מתאימים את השתלים ואת מבנה השיניים החדשות למבנה הלסת הייחודי של כל מטופל. בדרך זו משיגים בכל השתלת שיניים תוצאות אסתטיות מעולות תוך שמירה על איכות חייו של המטופל.

שיקום הפה
לחיוג מהיר למרפאה