fbpx

רפואת שיניים מתקדמת – פנינו לאן?

רפואת שיניים מתקדמת – פנינו לאן?

זמן קריאה: 2 דקות

רפואת שיניים מתקדמת ורפואת שיניים שיקומית הן תחום דינמי מאוד וההתפתחות הטכנולוגית שנוגעת לכל תחומי החיים הגיעה גם לעולם השתלות השיניים. אז מה הם החידושים האחרונים בתחום ומה המגמות שאנו צפויים לראות בשנים הקרובות?

רפואת שיניים מתקדמת – הכנסת טכנולוגיה חדשנית

בשנים האחרונות נעשה שימוש נרחב בטכנולוגיות ממוחשבות על מנת לשפר את האבחון של המטופל שזקוק לפתרונות של רפואת שיניים שיקומית ולבצע השתלת שיניים אסתטית ומדויקת. דוגמא לטכנולוגיה כזו היא CAD/CAM, תוכנה המאפשרת לרופא השיניים לבצע תכנון מפורט של הטיפול על גבי הדמיה תלת מימדית של הלסת ולבחור במדויק את הנקודה שבה יתחבר כל שתל.
בעתיד השימוש בטכנולוגיות כאלו צפוי להתרחב ואולי יום אחד חלק גדול מהשתלת השיניים תיעשה באופן רובוטי.

רפואת שיניים מחקרית – מחקר ופיתוח בתחום תאי הגזע

שיקום הפה לא מתרחש רק על כסא הטיפולים אלא גם במחקר שנעשה במעבדות. מדענים באוניברסיטת קולומביה שבניו יורק לקחו תאי גזע, תאים מיוחדים שמסוגלים להתמיין למגוון רחב של רקמות, והצליחו על ידי גידול שלהם בתנאים מיוחדים ליצור מהם שיניים טבעיות לכל דבר הכוללות שורשים ושכבת אמייל המצפה אותן.
הצפי הוא כי בעתיד הרחוק יובילו מחקרים כאלו לאפשרות של גידול מחדש של שיניים טבעיות בפיותיהם של אנשים ששיניהם נשרו.

רפואת שיניים מובנית – שתלים דנטליים חדשניים

אם בעבר נעשה שימוש רק בסוג אחד של שתלים דנטליים, אז היום תחום השתלים הדנטליים התפתח מאוד ורופאי השיניים נעזרים במגוון רחב של שתלים מתקדמים, המאפשרים להם לספק מענה למקרים מיוחדים, שבעבר לא ניתן היה לבצע בהם השתלות שיניים, כמו למשל חוסר קיצוני בעצם.
בעתיד אנחנו צפויים לראות שתלים דנטליים חזקים יותר ומתוחכמים יותר שיאפשרו להפוך את מערכת השיניים החדשה לעמידה ולגמישה יותר.

רפואת שיניים תלת מימדית – שימוש בהדפסה תלת מימדית

אחת מקפיצות המדרגה המרשימות בתחום השתלות השיניים היא השימוש במדפסות תלת מימד על מנת לייצר את מבנה הכתרים של כל מטופל. השימוש במדפסות תלת מימד מאפשר למעבדות השיניים להגיע לרמת דיוק אופטימלית של עבודה ללא מגע יד אדם, כשהתכנון של הכתרים נעשה באמצעות תוכנת מחשב המעבירה את הנתונים למדפסת.
הצפי הוא כי בעתיד כל עבודתה של מעבדת השיניים תיעשה על ידי שימוש במדפסות תלת מימד מתקדמות.

רפואת שיניים הנדסית – הנדסת חומרים

להנדסת החומרים יש תפקיד מרכזי בהצלחתה של כל השתלת שיניים. שימוש בשתלי טיטניום קלים וחזקים ובכתרים דנטליים בוהקים ועמידים העשויים מזירקוניה מאפשרים להגיע לעמידות גבוהה מאוד של מערכת השיניים החדשה ולתוצאות אסתטיות יוצאות דופן שנשמרות לאורך שנים.
במעבדות המובילות בעולם עובדים כיום על שיפורים נוספים באיכות החומרים שיהפכו את מערכת השיניים לאלסטית ויציבה אף יותר וישפרו את יכולתו של רופא השיניים להעניק טיפול איכותי לכל מטופל.

שיקום הפה
לחיוג מהיר למרפאה