fbpx

all on 6 או אולי all on 4? באיזו השתלת שיניים לבחור?

all on 6 או אולי all on 4? באיזו השתלת שיניים לבחור?

זמן קריאה: 3 דקות

all on 6 – השתלת שיניים המבוססת על שישה שתלים

חידה: מה משותף לדיבור ברור, לעיסה יעילה, ביטחון עצמי ומראה חיצוני טוב? מראה השיניים שלנו. בימים עברו המשמעות של חוסר שיניים הייתה גם פגיעה רצינית באיכות חייו של האדם, אך כיום ניתן לתקן את המצב באמצעות השתלות שיניים בטכניקות all on 6 או all on 4.

דוקטור פאולו הפורטוגלי הגה את הרעיון המהפכני מאחורי טכניקות ההשתלה "אול און 6" ו"אול און 4", לפיו עדיף להיעזר במספר מצומצם ככל הניתן של שתלים כדי להתקין מערכת שיניים חדשה מלאה במקום להשתיל כל שן בנפרד. המערכת כולה מותקנת על גבי 4 או 6 שתלים בלבד, שמוצבים בזוויות מותאמות אישית ומכאן נובע השם של השיטה. יעילותה הוכחה במחקר קליני מקיף שכלל אלפי מטופלים מרחבי העולם עם סיכויי הצלחה גבוהים.

"אול און 6" או "אול און 4"?

לעתים קרובות מטופלים מעלים את השאלה מה ההבדל בין שני הטיפולים ואיזה מהם יעיל יותר. ההבדל העיקרי הוא מספר השתלים עליהם תורכב מערכת השיניים החדשה – ארבעה שתלים או שישה.

 

all on 6 חיוך אסתטי
all on 6 חיוך אסתטי

 

אבל מי מחליט בכמה שתלים להשתמש? ההחלטה בעניין זה נמצאת בידיו של רופא השיניים והיא נעוצה בממצאיו כפי שיעלו בבדיקות המקדימות לפני השתלת שיניים. המרפאה מצוידת במכשיר CT שסורק את חלל הפה ואת מבנה הלסת כדי ליצור דגם תלת ממדי על גבי תוכנת מחשב ייעודית. על פי התוצאות, רופא השיניים יחליט האם דרושים ארבעה שתלים או שישה על מנת שהמטופל יוכל לחזור בקלות אל שגרת חייו מיד לאחר תום הטיפול. שימו לב חלק מרופאי השיניים מעדיפים כברירת מחדל להשתמש בשישה שתלים כדי שיהיה פחות עומס על כל שתל בהחזקת הגשר, אך לא תמיד המצב מצריך בזאת לכן תוודאו שאתם מקבלים חוות דעת נוספת.

 

בשורה גדולה למחוסרי השיניים

מה שמשותף לשתי הטכניקות המדוברות הוא ששתיהן מתאימות בגדול לכל מי שרבות משיניו ניזוקו ומעוניין לתקן את המצב. בנוסף, הן גם מהוות בשורה חשובה מאוד עבור שתי קבוצות מטופלים ספציפיות, שלפני כן לא היה עבורן מענה טיפולי אידיאלי:

  • מטופלים שסובלים ממחסור קשה בעצם הלסת – "אול און 6" עוקפת את הצורך של מטופלים בעלי מחסור בנפח עצם הלסת לעבור טיפולים מקדימים כמו הרמת סינוס, מה שחוסך להם פרוצדורות פולשניות ומאפשר את קבלת סט השיניים החדשות מהר יותר.
  • מטופלים בעלי חרדה דנטלית – כאמור, מדובר בטיפול בודד של יום אחד במקום סדרה ארוכה של טיפולים, מה שבהחלט יכול להקל על מי שמתקשה לכבוש את פחדיו. בנוסף, מי שמפחד מביקור אצל רופא השיניים בכל רמ"ח איבריו יכול לבקש לעבור את הטיפול תחת טשטוש ובמקרי קיצון אפילו תחת הרדמה מלאה.

 

השתלת שיניים all on 6?
השתלת שיניים all on 6? רגע לא סיימתי לקרוא את המאמר

 

all on 6 – תוצאה אסתטית ופונקציונלית בזמן קצר

שתי השיטות המדוברות גם חולקות יתרונות רבים שהופכים אותן לעדיפות על פני השתלות שיניים בשיטות המיושנות והארוכות. סיכמנו עבורכם בקצרה את רשימת היתרונות.

  • חסכוני בזמן – טיפול כירורגי שמסתיים באותו היום במקום מספר טיפולים כירורגיים לאורך תקופה.
  • אחוזי הצלחה גבוהים
  • תוצאה אסתטית שמרגישה טבעית.
  • מתאים גם למטופלים "בעייתיים" כמו מחוסרי עצם.
  • אינו דורש פרוצדורות פולשניות מקדימות.
  • חזרה מהירה לשגרה אחרי הטיפול.

לסיכום, ההבדל בין שתי השיטות איננו גדול כלל ומסתכם במספר השתלים שיחזיקו את מערכת השיניים החדשה שתקבלו. בנוסף, שתיהן פונות לקשת רחבה מאוד של מטופלים ושתיהן נהנות מאותם מיתרונות רבים, שבזכותם הן יעילות הרבה יותר מהשתלות רגילות.

הינכם מוזמנים לתאם פגישת ייעוץ במרפאה של ד"ר יגאל בלן כדי שתוכלו לעשות את הצעד הראשון לקבלת שיניים חדשות, אסתטיות ופונקציונליות שיאפשרו לכם לאכול, לדבר והכי חשוב – לחייך שוב.

בלוג השתלת שיניים
לחיוג מהיר למרפאה