fbpx

השתלת שיניים למחוסרי עצם

השתלת שיניים למחוסרי עצם

זמן קריאה: 4 דקות

פתרונות חדשניים המאפשרים השתלת שיניים למחוסרי עצם – ללא השתלת עצם בלסת

מחסור של עצם בלסת הוא מצב שקיים אצל אנשים רבים. כשאנו אומרים "מחוסרי עצם בלסת", הכוונה היא לאנשים שעצם הלסת שלהם איננה מספיקה לשם קיבוע שתלים דנטליים, כחלק מהתהליך של השתלת שיניים.

מהם הגורמים לחוסר עצם בלסת?

חוסר עצם בלסת יכול להגרם מסיבות שונות. לעיתים עצם הלסת נספגת כתוצאה מתהליכים זיהומיים כמו דלקות חניכיים, דלקות בשורש השן וכיו"ב. במקרים רבים נוספים, חוסר העצם נגרם עקב איבוד השיניים: כשעצמות החניכיים והלסת מפסיקות לתמוך בשיניים, למעשה כבר אין להן ייעוד, והן מתחילות להיספג חזרה לגוף. זו הסיבה, אגב, שחוסר עצם בלסת נפוץ מאוד בקרב משתמשים בשיניים תותבות. (קראו: שיניים תותבות או שתלים?>>)

האם ניתן לבצע השתלת שיניים במצב של חוסר עצם?

בעבר, הפתרון שהוצע למטופלים שסבלו מחוסר עצם בלסת היה השתלת עצם בלסת. תהליך זה הוא ניתוח מורכב יחסית, במהלכו מעבים את העצם הקיימת בעזרת חומר דמוי עצם. תהליך זה היה ארוך וקשה, ולגוף היתה נדרשת תקופת החלמה של כמה חודשים. לעתים הגוף היה דוחה את העצם המלאכותית, והיה נדרש לבצע הליך כירורגי שיקומי שארך זמן רב וכלל כאבים רבים.

רק לאחר שהעצם המלאכותית נקלטה בגוף, והחניכיים הגיעו להחלמה מלאה – היה ניתן להתחיל את התהליך של השתלת השיניים, שגם הוא היה ארוך מאוד ביחס לשיטות המודרניות להשתלת שיניים הנהוגות כיום.

מסיבות אלה בחרו מטופלים רבים לוותר על הרעיון של השתלת שיניים, והסתפקו בפתרונות חלקיים, כמו שימוש בשיניים תותבות.

סבתא בלי שיניים
סבתא בלי שיניים

השתלת שיניים למחוסרי עצם – שינוי תפיסתי

כאמור, התפיסה הרווחת בקרב רופאי השיניים הייתה בעבר כי מאחר והשתלות שיניים נועדו לבצע החלפה אחד לאחד של השיניים החסרות צריך לבצע אותן כחיקוי של מבנה הלסת הטבעי.

לכן, מאחר והשיניים הטבעיות של כל אדם מעוגנות לעצמות הלסת התחתונה והעליונה כך גם השתלים הדנטליים חייבים להיות מעוגנים לעצמות אלו.

התוצאה של התפיסה הטיפולית הזו הייתה תלות מוחלטת של הטיפול בהימצאותה של עצם הלסת. במידה ועצם כזו הייתה קיימת עוגנו אליה השתלים הדנטליים, אך במידה והעצם הייתה צרה מידי או לא קיימת כלל לא ניתן היה לבצע השתלת שיניים והמטופלים נאלצו להשתמש בשיניים תותבות.

פתרונות נוספים שהוצעו לחלק מהמטופלים היו טיפולים מקדימים יקרים, ארוכים וכואבים שנועדו לעבות את העצמות כמו הרמת סינוס פתוחה – טיפול כירורגי שבו יוצרים פתח אל הסינוסים ומחדירים לחלל בין רצפת הסינוס לרירית אבקת עצם כתושה.

לאחר מכן יש לחכות בין חצי שנה לשמונה חודשים עד שהאבקה מתאחה לכדי תחליף עצם שמאפשר לעגן אליה שתלים דנטליים.

מעבר לזמן הארוך של ההמתנה, הטיפול עצמו גרם סבל רב למטופלים ויצר סכנה לפגיעה בסינוסים ולזיהומים.

הרמת סינוס - סכנה לפגיעה באזורי הסינוס השונים
הרמת סינוס – סכנה לפגיעה באזורי הסינוס השונים

אז איך ניתן לבצע השתלת שיניים ללא השתלת עצם וללא הרמת סינוס?

המהפך החל מהשינוי הגדול בגישה הטיפולית שעבר תחום השתלות השיניים. מגישה שדגלה בהתאמת המטופל לטיפול (כמו ביצוע הרמת סינוס כדי שיתאים לאפשרויות הטיפול הקיימות) להתאמת הטיפול למטופל, כלומר מציאת פתרונות חדשניים שלא יצריכו להעביר את המטופל מסכת ייסורים מפרכת בדרך לשיניים החדשות אלא ניתוח לסת חכם שיאפשר לקבל מערכת שיניים חדשה.

הפתרונות שמוצעים כיום – שתלים שאינם מצריכים השתלת עצם

שתלים זיגומטיים – מעקף חכם

שתלים זיגומטיים הם דוגמא מעולה לתפישת הטיפול החדשה. אלו שתלים דנטליים ארוכים יותר שבמקום להתחבר לעצם הלסת העליונה מתחברים לעצם שמעליה עצם הזיגומה – עצם הלחי. השתלה לזיגומה מאפשרת לעקוף את הבעיה של חוסר עצם בלי לבנות עצם לסת חדשה. שתלים זיגומטיים אלו יציבים וחזקים לא פחות משתלים דנטליים רגילים ולכן, מאפשרים לבצע השתלת שיניים למחוסרי עצם ממש כמו לכל מטופל רגיל.

נכון להיום רק מתי מעט של רופאי שיניים בישראל שולטים היטב בטכניקה הזו.

(למידע נוסף על שתלים זיגומטיים לחצו כאן >>)

שתלים בזאליים – למה צריך עצם בעצם?

שתלים בזאליים, הידועים גם כשתלי דיסק הם שתלים קצרים יותר שאינם מוברגים אלא מחוברים כחבקים מצידי החניכיים במקום להיות מוברגים מראש החניכיים אל הלסת. שתלים אלו מאפשרים לרופאי השיניים להתמודד עם חוסר עצם בלסת התחתונה תוך שימוש בשתלים דנטליים רגילים באזורים שיש בהם עצם מספיקה ובשתלים הבזאליים באזורים שחסרה בהם עצם.

(למידע נוסף על שתלים בזאליים לחצו כאן >>)

טכניקת socket shield להשתלה – שימור העצם הקיימת

טכניקה חדשה יחסית שנכנסה לשימוש לפני שנים אחדות והוכחה כיעילה במיוחד בשימור עצם הלסת היא ביצוע השתלת שיניים מלאה בטכניקת socket shieldבטכניקה זו מבצעים השתלת שיניים בלי עקירה מוחלטת של שיניים בודדות שנשארו בלסת, אלא משאירים חלק משורש השן של שיניים אלו. התוצאה היא השתלת שיניים שבולמת את נסיגת עצמות הלסת.

(למידע נוסף על שיטת Socket Shield לחצו כאן >>)

השתלת שיניים למחוסרי עצם
השתלת שיניים למחוסרי עצם

המחיר

בדומה לטיפול, גם המחיר להשתלת שיניים במחוסרי עצם לסת אינו אחיד אלא נקבע בהתאם לסוג המקרה ולטיפול הנדרש. כדי לקבל הצעת מחיר אנו מזמינים אותך לפגישת ייעוץ ואבחון ראשוני ללא עלות במהלכה נבחן את המקרה הייחודי שלך ונתאים לו את הטיפול הטוב ביותר.

לקביעת פגישת ייעוץ ניתן להשאיר פרטים או ליצור קשר בטלפון

לסיכום

השתלת שיניים למחוסרי עצם הפך מפרוצדורה קשה, מסובכת וכמעט בלתי אפשרית לטיפול שניתן לבצע  בהצלחה רבה. הסיבות העיקריות לשינוי המדהים הזה הן התפתחות הרפואה ומחקרים רבים שנעשו בנושא לאורך השנים, אך בעיקר בגלל שינוי תפיסתי של התאמת הטיפול למטופל – במקום התאמת המטופל לטיפול.

למעשה, היום ניתן להשתיל שיניים למטופלים כמעט ללא קשר למצבם הרפואי, אך הצלחת הטיפול תלויה בנסיון ובידע של הרופא המבצע.

 

 

פתרונות למצבי קיצון
לחיוג מהיר למרפאה