fbpx

שתל פירמידיון

שתל פירמידיון

זמן קריאה: 2 דקות

פתרון כחול-לבן לבעלי מחסור בעצם הלסת

'אומת הסטראט אפ', הכינוי שכבר הפך להיות מזוהה לתיאור החדשנות הטכנולוגית הישראלית תקף בהחלט גם בתחום השתלות השיניים העולמית. שתל פירמידיון, פיתוח טכנולוגי ישראלי חדש, ממצב עצמו כדבר החם הבא בתחום השתלות השיניים העולמי מאחר והוא מעניק תקווה למטופלים הסובלים ממחסור בעצם הלסת.

השתל המהפכני הומצא ופותח במעבדות חברת דנטאק במטרה לשפר את איכות חייהם של עשרות אלפי מטופלים הסובלים מ'רכס לסת נמוך' – תופעה שבעטיה נדחו על ידי רופאי השיניים ולא זכו לטיפול הרפואי לו נזקקו. הפיתוח הינו שתל טיטניום ייחודי וזעיר אשר בזמן ההשתלה נפתח לצורת פירמידה, אחת הצורות היציבות ביותר הקיימות בטבע, ומכאן גם נובע שמו.

"שתל הפירמידיון משמש כחלופה בטוחה וזעיר פולשנית למטופלים בעלי מגבלה של גובה עצם הלסת, שלא יכולים ליהנות מהשתלת שיניים רגילה ומידית", אומר עוז וכטנברג, מפתח שתל הפירמידיון. "למטופלים אלו הוצעו משך שנים פרוצדורות פולשניות, מרתיעות ומתמשכות, הכוללות הרמת סינוס והשתלת עצם".

כיצד השתל עובד?

שתל פירמידיון הוא אמנם שתל קצר באורך 5-8 מ"מ בלבד, אך יש לו יכולת נשיאת כוחות לעיסה זהים לאלה של שתל ארוך רגיל. הדבר מתאפשר הודות לשני מנגנונים ייחודיים שמפצים על אורכו הקצר של השתל ומעניקים לו את העוצמה והיציבות הנדרשים. לאחר הקידוח וההחדרה מתרחב השתל בתוך הלסת, כלומר בסיס האחיזה שלו מתמקם לרוחב במקום לאורך כפי שעושים שתלים רגילים. חידוש זה מהווה פריצת הדרך מהפכנית והוא שהופך את השתל לייחודי ומבדל אותו לעומת השתלים הדנטליים האחרים שקיימים כיום בשוק.

אוכלים ונהנים לאחר השתלת שיניים

היתרונות של שתל פירמידיון

לשתל החדש יתרונות רבים שהופכים אותו למבוקש ביותר בקרב רופאי שיניים, לא רק בגבולות מדינת ישראל, אלא גם בקרב קולגות בארצות הברית ובמדינות נוספות ברחבי העולם כולו.

  • מינימום פולשנות כירורגית – אורכו הקצר של השתל מאפשר צמצום הפולשנות הכירורגית הכרוכה בהתקנת השתל בפה המטופל למינימום ההכרחי. הדבר מוביל לתקופת החלמה הקצרה יותר באופן משמעותי בהשוואה לאלטרנטיבות הטיפוליות הקיימות כגון הרמת סינוס והשתלות עצם.
  • עלות נמוכה לצרכן – השתל זול יותר משתלים אחרים בהם נעשה שימוש עד כה ומשמש כפתרון כולל שעלותו יכולה להתאים לכל כיס. המחיר הזול מתאפשר גם בשל כך שההליך מפחית במספר הפעולות כירורגיות הנדרשות ומטבע הדברים מוזיל את מחיר תכנית הטיפולים כולה.
  • שיעורי הצלחה גבוהים – שיעורי ההצלחה של שתל פירמידיון עומדים על 96 אחוזים (!) מקרב מטופלים שסובלים ממחסור בעצם הלסת, הצלחה חסרת תקדים בתחום רפואת השיניים. הנתונים מתבססים על מחקר קליני שנערך באוניברסיטה בגרמניה ומעקב של למעלה מ-7 שנים אחר התוצאות של כל השתלה שבוצעה במסגרת המחקר.

שתל פירמידיון מהווה לא רק מהפכה טכנולוגית חשובה אלא גם רפואית שבקרוב מאוד תגרום לעשרות אלפי מטופלים לחייך שוב.  אנו מזמינים אתכם לפנות למרפאת השיניים של ד"ר בלן על מנת לקבל ייעוץ ופרטים נוספים על חידוש פורץ דרך זה, שיכול לשפר פלאים את איכות חייכם.

 

בלוג השתלת שיניים
לחיוג מהיר למרפאה