fbpx

החשיבות של מעבדת השיניים בתהליך ההשתלה

החשיבות של מעבדת השיניים בתהליך ההשתלה

זמן קריאה: 2 דקות

השתלת השיניים פופולארית היום יותר מתמיד. מטופלים רבים אשר מערך השיניים שלהם לא מתפקד כראוי כתוצאה ממחלה, תאונה או כל סיבה אחרת, עוברים תהליך השתלת שיניים שבמהלכו מוחלפות השיניים הבעייתיות בשתלי טיטניום המושתלים לתוך עצם הלסת, ועליהם כתרים חזקים ועמידים שנראים ומתפקדים כמו שיניים טבעיות.

חלק מהותי מהתהליך  מתרחש דווקא במעבדת השיניים. זה המקום בו מיוצרים שתלים, כתרים, גשרים ותחלופות דנטליות על פי דרישה. איכות החומרים והמקצועיות של הטכנאים במעבדה ישפיעו בצורה משמעותית על סיכויי ההצלחה של התהליך, על חיוך המטופל ועל איכות חייו.

איפה נכנסת המלאכה של מעבדת השיניים בשרשרת ההשתלה?

תהליך יצירת השיניים החדשות מתחיל בצילום דיגיטלי של חלל הפה של המטופל. הצילום נשלח לטכנאי השיניים שעובד במעבדה. על פי הצילום, הוא יוצר מודל ממוחשב של שיניים תותבות מותאמות אישית. שיניים אלו יענו על דרישות הרופא והצרכים של המטופל. הטכנאי ייקח בחשבון את הצורה, הגודל ומבנה הלסת על מנת לוודא שהכתר ישתלב בפיו של המטופל. כמו כן תפקידו של הכתר הוא גם לתמוך בהצלחת ההשתלה.

מכאן, השיניים המתוכננות בקפידה מודפסות במדפסת תלת מימד מתקדמת. לאר מכן, הן חוזרות לחדר הרופא המטפל. שם הן מושתלות בפיו של המטופל וילוו אותו שנים רבות.

מעבדת שיניים בטכניקות וטכנולוגיות מתקדמות


בעבר, מעבדות שיניים נהגו לייצר את התחלופות הדנטליות באופן ידני. כיום, עם התקדמותה של הטכנולוגיה המדעית, מעבדות שיניים רבות מציעות שירותי רפואת שיניים דיגיטלית שמשתמשת בטכנולוגיית CAD/CAM. טכנולוגיה זו נעזרת בתכנון בעזרת מחשב (CAD) ובייצור בעזרת מחשב (CAM). זאת נעשה בכדי לתכנן וליצור כתרים מותאמים אישית לפיו של המטופל. טכנולוגיה זו מדויקת ביותר, ומביאה להתאמה אופטימלית.

איך משפיעות השיניים המלאכותיות הנוצרות במעבדה על סיכויי ההצלחה של התהליך?

איכות העבודה של מעבדות השיניים היא מהותית לתוצר הסופי של ההשתלה מבחינה אסתטית וכירורגית. כאשר יש שימוש בחומרים מתאימים ואיכותיים, המותאמים בגוון, בצורה ובגודל לבקשתו ולצורכיו של המטופל- הוא יוכל ליהנות מחיוך אסתטי והרמוני.

האם כדאי לבצע את ההשתלה במרפאה בעלת מעבדה פרטית?

בהחלט. ביצוע ההשתלה במרפאה שיש לה מעבדה פרטית מאפשרת תהליך יעיל הרבה יותר.
רופא השיניים יכול לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם טכנאי המעבדה על מנת לוודא שהשתלים והכתרים מתאימים למבנה פיו ולצרכיו של המטופל. זה יכול להוביל לתוצאות טיפול מדויקות יותר. בנוסף, רופא השיניים יוכל לבצע את כל ההתאמות או התיקונים הנדרשים במהירות ובקלות. זה יכול להתבצע כך מכיוון שהמעבדה פרטית ונמצאת בקרבת מקום.

מעבדת שיניים

תחת קורת גג אחת: מעבדת השיניים של ד"ר יגאל בלן

כדי להיות חלק אינטגרלי בתהליך, ד"ר בלן לא הסתפק במרפאה אלא תכנן והקים מעבדה פרטית ואיכותית משלו, הממוקמת במרפאתו בקריית ים. במעבדה של ד"ר בלן מועסקים טכנאים המייצרים, בין השאר, כתרים איכותיים ועמידים מזירקוניה וחרסינה שמותאמים בצורה מדויקת למבנה הפה, וגם לגוון החיוך הרצוי של המטופל. זאת, תוך שימוש מקצועי בטכנולוגיות חדישות ומעבדות תלת מימד שמספקות דיוק אולטימטיבי.

ניצבים בפני השתלת שיניים ורוצים לדעת מהם הפתרונות שעומדים לרשותכם? נשמח לייעץ לכם בטלפון:  072-3953252

בלוג השתלת שיניים שיקום הפה
לחיוג מהיר למרפאה