fbpx

סובלים מאוסטאופורוזיס? גם אתם יכולים לעבור השתלת שיניים

סובלים מאוסטאופורוזיס? גם אתם יכולים לעבור השתלת שיניים

זמן קריאה: 3 דקות

אוסטאופורוזיס או דלדול עצם משפיעה בעיקר על נשים בגיל המעבר, אך יכולה להשפיע גם על גברים. המחלה פוגעת בעצמות הגוף וגורמת להן לעבור דלדול ולאבד מצפיפותן – כולל עצם הלסת. מטופלים שצריכים לעבור השתלת שיניים, אך סובלים מדלדול ומחסור משמעותי בעצם הלסת, לא יכולים לעבור השתלת שיניים רגילה. החדשות הטובות הן שיש לכך פתרון מצוין. כל זאת ועוד בשורות הבאות.

מה זה אוסטאופורוזיס?

אוסטאופורוזיס היא מחלה שבה רקמת העצם מתדלדלת ונחלשת. נשים המתמודדות עם אוסטאופורוזיס נמצאות בסיכון מוגבר לסבול משברים בעצמות שונות בגוף. כמה מהשברים הנפוצים ביותר מתרחשים בעצמות עמוד השדרה, הירכיים ושורש כף היד. עצם הלסת נמצאת גם היא בסיכון – כמו כל עצם אחרת בגוף. כתוצאה מכך צפיפותה תצטמצם ותפחת, מה שעשוי להוביל להתנדנדות שיניים ולאובדן שיניים. נמצא שנשים עם אוסטאופורוזיס נמצאות בסיכון גבוה פי 3 לחוות אובדן שיניים מאשר נשים שאינן סובלות מהמחלה.

שתלים זיגומטיים – השתלת שיניים למחוסרי עצם – הפתרון לסובלים מאוסטאופורוזיס

מטופלים שסובלים מדלדול בעצם הלסת יכולים לעבור השתלת שיניים מוצלחת ללא כל בעיה. בעבר האופציה היחידה הייתה להרכיב את השתלים הדנטליים על עצת הלסת, אך כיום ניתן להרכיב שתלים גם על עצם הלחי, הנקראת גם עצם הזיגומה. שתלים אלו נקראים שתלים זיגומטיים, על שם העצם עליה הם מורכבים. הם עשויים מטיטניום והם בעלי 2 תבריגים – אחד מיועד לחיבור לעצם הלחי, והשני מיועד לחיבור לכתר השן.

שתלים אלו ארוכים יותר משתלים אחרים ומאפשרים גם לאנשים המתמודדים עם אוסטאופורוזיס ודלדול בעצם הלסת לעבור השתלת שיניים. באופן זה ניתן למעשה לעקוף את הבעיה ולהתגבר עליה, ולבצע השתלת שיניים באמצעות שימוש בשתלים זיגומטיים. מדובר בהליך רפואי מורכב יותר, לכן רק רופא שיניים מיומן יוכל לבצע אותו באופן מדויק. חשוב לגשת בפרט לרופא המתמחה בהשתלת שתלים זיגומטיים ובעל ניסיון רב בכך. יש לדעת שאמנם מדובר בהליך מורכב יותר, אך בכל זאת ניתן לבצע באמצעותו השתלת שיניים.

אוסטאופורוזיס - שתלים זיגומטיים

השתלת שיניים איכותית באמצעות שתלים זיגומטיים

להשתלת שיניים באמצעות שתלים זיגומטיים יש מספר יתרונות. בנוסף לאפשרות המבורכת לעבור השתלת שיניים איכותית למרות מחסור משמעותי בעצם הלסת – מדובר בהשתלת שיניים יציבה במיוחד. השיניים החדשות ישמשו אתכם שנים רבות ולא תחוו ירידה בתפקוד. מבחינה אסתטית התוצאה משביעת רצון ואי אפשר להבחין בכך שמדובר בסוג חלופי של שתלים.

מבחינה תחושתית, אין חשש לכאבים או לתחושות מעיקות אחרות לאחר ההשתלה. יתרון נוסף של השתלת שיניים בשיטה זאת טמון בכך שאין צורך לבצע השתלת עצם או לטפל בעצם הלסת בכל אופן אחר. כמובן שלהשתלת שיניים יש יתרונות המושרשים בה באופן טבעי, ומיד בסיום הטיפול או מקסימום למחרת תוכלו לחזור לתפקוד מלא. בנוסף, כדאי לדעת גם שאחוזי ההצלחה של השתלה בשיטה זאת גבוהים במיוחד.

השתלת שתלים זיגומטיים

התהליך מתחיל בצילום הלסת והגולגולת ובניית תעתיק של עצמות הלסת והלחיים. ההשתלה עצמה מבוצעת בהרדמה מלאה או בטשטוש ואורכת מספר שעות – לרוב כ-3-4 שעות. לאחר הרכבת השתלים על עצם הלחי הרופא יבריג אל השתלים כתרים זמניים. לאחר מספר חודשים תחזרו למרפאה בשביל לקבל כתרים קבועים – שישמשו אתכם במשך שנים רבות.

השתלת שיניים אצל ד"ר בלן – טיפול פשוט יותר לסובלים מאוסטאופורוזיס

אם אתם מתמודדים עם אוסטאופורוזיס, וסובלים ממחסור משמעותי בעצם הלסת, אבל אתם בכל זאת צריכים לבצע השתלת שיניים – שתלים זיגומטיים הם האופציה הטובה ביותר עבורכם, ואולי גם האופציה היחידה. באופן זה ניתן לעקוף את סוגיית המחסור בעצם הלסת ולהרכיב את השתלים ישירות על עצם הלחי. מדובר בשתלים איכותיים, עמידים וחזקים, שישמשו אתכם נאמנה במשך שנים. בגלל שמדובר בהליך רפואי מורכב, חשוב לוודא שהרופא המבצע אותו בעל ניסיון רב בעבודה עם שתלים זיגומטיים ובהשתלתם – בדיוק כמו ד"ר יגאל בלן.

אוסטאופורוזיס - צילום CT ד"ר בלן

בלוג השתלת שיניים פתרונות למצבי קיצון
לחיוג מהיר למרפאה