fbpx

בינה מלאכותית עכשיו גם בעולם השתלות השיניים

בינה מלאכותית עכשיו גם בעולם השתלות השיניים

זמן קריאה: 2 דקות

 

טכנולוגיית הבינה המלאכותית שנכנסה לחיינו בשנים האחרונות הובילה למהפכת ענק שחלחלה להיבטים שונים בחיי היומיום שלנו. מעוזרים וירטואליים ועד כלי רכב אוטונומיים, ההשפעה של הבינה המלאכותית על חיינו היא חסרת תקדים בכל קנה מידה.

כעת, הטכנולוגיה הטרנספורמטיבית הזו עושה את דרכה לתחום השתלות השיניים, ומחוללת מהפכה גם שם.

אוניברסיטת הונג קונג מציגה: אוטומציה של עיצוב שיניים מלאכותיות ע"י טכנולוגיית AI

מאמר מקצועי שפורסם לאחרונה מציג מחקר מעניין למדי: חוקרים מהפקולטה לרפואת שיניים באוניברסיטת הונג קונג (HKU) והמחלקה למדעי המחשב של מכללת צ'ו האי להשכלה גבוהה, שיתפו פעולה כדי לפתח גישה חדשה המשתמשת בבינה מלאכותית לאוטומציה של עיצוב שיניים מלאכותיות אינדיבידואליות, במטרה לשפר את יעילות הטיפול ושיפור חווית המטופל.

מערכת הבינה המלאכותית שפותחה נבדקה על 175 משתתפים, והראתה שטכנולוגיית AI יכולה לשחזר את הצורה של שן בריאה טבעית, ולהפוך את תהליך עיצוב השיניים המלאכותיות לאוטומטי ברמת דיוק גבוהה למדי.

הגישה החדשה דורשת רק סריקה דיגיטלית של שיני המטופל על מנת לעבוד: המודל הדיגיטלי של שיניי המטופל משמש כקלט (הנתונים המגיעים למערכת) עבור מערכת הבינה המלאכותית, הלומדת את התכונות הייחודיות של השיניים ויוצרת שתל מלאכותי הדומה מאוד לשן החסרה.

התקדמות זו צפויה לשפר את יעילות הטיפול ולשפר את חווית המטופל, מכיוון שהיא מצמצמת את הזמן ומספר הליכי ההתאמה הנדרשים על ידי רופאי השיניים.

טיפול באמצעות בינה מלאכותית כבר ב2023?

המחקר מציג אומנם טון חיובי לגבי הכיוון אליו לוקחת הבינה המלאכותית את תחום השתלות השיניים, אך אין ספק שיידרשו עוד אופטימיזציות רבות. בינתיים, ישנן טכנולוגיות מתקדמות נוספות שמוחלות במעבדות שיניים ומספקות דיוק אופטימלי.

במעבדה הפרטית של ד"ר יגאל בלן מועסקים טכנאים מומחים שמשתמשים בטכנולוגיית CAD\CAM.

טכנולוגיה זו נעזרת בתכנון בעזרת מחשב (CAD) ובייצור בעזרת מחשב (CAM) ומדפסות תלת מימד ייחודיות הנמצאות במעבדה, כדי לתכנן וליצור כתרים מותאמים אישית לפיו של המטופל בדיוק אופטימלי למבנה הפה ולגוון השן הרצוי עד לחיוך המושלם.חשוב לציין שביצוע ההשתלה במרפאה בעלת מעבדה פרטית מאפשרת תהליך יעיל ומוצלח יותר.

רופא השיניים יכול לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם טכנאי המעבדה על מנת לוודא שהתוצרים מתאימים למבנה פיו ולצרכיו של המטופל, ובכך להביא להשתלה מוצלחת. בנוסף, כך מתאפשר לרופא השיניים לבצע את כל ההתאמות או התיקונים הנדרשים במהירות ובקלות. 

ניצבים בפני השתלת שיניים ורוצים לדעת מהם הפתרונות שעומדים לרשותכם? נשמח לייעץ לכם בטלפון: 072-3953252

בלוג השתלת שיניים
לחיוג מהיר למרפאה