fbpx

השתלת עצם בחניכיים – איך אפשר להימנע מתופעות הלוואי

השתלת עצם בחניכיים – איך אפשר להימנע מתופעות הלוואי

זמן קריאה: 2 דקות

השתלת עצם בחניכיים הוא הליך כירורגי שפותר בעיה של מטופלים רבים – "מחסור בעצם לסת". ההשתלה היא הליך כירורגי מורכב בו מושתלת עצם באזור הלסת בו קיימת ירידה במסת העצם או שאין כלל עצם. ההליך נועד להכין את האזור להשתלת שיניים, או לשפר את היציבות של שתלים קיימים. חשוב לציין שזמן ההחלמה איננו קצר ואורך בין חודש וחצי לשלושה חודשים.

תופעות לוואי

מעבר לכך שמדובר בהליך מורכב, הוא מלווה בתופעות לוואי פחות נעימות כמו – 

כאבים בהם ניתן לטפל בעזרת משככי כאבים נפיחות ושטפי דם במקום הניתוח ודחיית העצם ע"י הפה.

יש לנו הפתעה בשבילכם

אפשר להימנע מהשתלת העצם בלסת! במקום לעבור את המסלול של השתלת עצם, להמתין שהמקום יתרפא, העצם תיקלט ורק אז להתחיל את תהליך השתלת השיניים קיימים היום סוגי השתלות שחוסכים את שלב השתלת העצם ומקצרים את כל תהליך ההשתלה בצורה משמעותית.

מהם סוגי ההשתלות?

לפני שנמשיך, הסבר על מבנה עצם הלסת כדי שהכל יהיה ברור יותר. בעצם הלסת קיימות 2 שכבות – בזאלית והאלבאולרית.

אלבאולרית – היא החסרה במקרה של מחסור בעצם.

בזאלית – החלק החיצוני של העצם שלא נפגע כמו השכבה האלבאולרית ולכן ניתן להשתיל עליו שתלים. 

השתלה בזאלית

בהשתלה זאת מושתלים בחלק הבזאלי של העצם שתלים שנקראים למרבה ההפתעה – שתלים בזאליים. השתלים מעוצבים בצורה ייחודית המאפשרת לעגן אותם בצורה יציבה לעצם הלסת תוך פיזור עומסים בצורה אחידה שמבטיחה את יציבות השתל. תכנון ההשתלה מתבצע בעזרת מחשב תלת מימדי המאפשר לראות את כל הלסת ולמקם את השתלים בצורה ובזווית המדויקת ביותר.

יתרונות ההשתלה הבזאלית

החלמה – ההשתלה לא מצריכה פעולות כירורגיות כמו חתכים ותפרים ברקמות הלסת לכן ההשתלה נחשבת לפחות פולשנית, דבר שמוביל להחלמה מהירה הרבה יותר.  

בטוחה – בניגוד לתהליך השתלת עצם לסת בו הרמת הסינוס מוביל לסיכון פגיעה בעצב הלסת, בהשתלה בזאלית לא מתקרבים לעצב בלסת התחתונה.

השתלה זיגומטית

בהשתלה זאת מושתלים שתלים ארוכים אל עצם הזיגומה. גם במקרה הזה שם השתלים מפתיע – "שתלים זיגומטיים". עצם הזיגומה היא עצם הלחי שידועה בקשיחות ובאיכות שלה. ההשתלה היא הליך מורכב שנעשה בהרדמה מלאה או בטשטוש עמוק (של המטופל, לא של הרופא). ההליך לוקח מספר שעות שבסיומן תצאו עם שיניים חדשות ותוכלו לחזור לפעילות כבר בימים הקרובים.

יתרונות ההשתלה הזיגומטית

מהירות ביצוע – ההשתלה חוסכת את תהליך השתלת עצם הלסת, מה שמקצר באופן משמעותי את זמן הטיפול.

אחוזי הצלחה גבוהים – בזכות החוזק של עצמות הלחיים, השתלים נקלטים בצורה חזקה ולאורך זמן. בבדיקות שנעשו ראו שגם 12 שנים לאחר ההשתלה, 96% משתלי הזיגומה מתפקדים באופן מלא.

 

השתלת שיניים היא הליך מורכב ולעיתים גם לא נעים, לכן חשוב למצוא רופא מנוסה שנותן לכם תחושת ביטחון.

בהצלחה!

בלוג השתלת שיניים
לחיוג מהיר למרפאה