fbpx

כשל בשתל: הסיבות להידרדרות של שתלים דנטליים

כשל בשתל: הסיבות להידרדרות של שתלים דנטליים

זמן קריאה: 2 דקות

בכל שנה מותקנים ברחבי העולם כ-2 מיליון שתלים דנטליים. השתלים מחזירים למטופלים את החיוך לפנים ואת האיכות לחיים. להשתלות שיניים אחוזי הצלחה גבוהים, שכן השתלים כיום חזקים ועמידים לשנים רבות. עם זאת, בקרב 4% -5% מהמטופלים חלה הידרדרות בשתלים. ההידרדרות יכולה להוביל לכשל בשתל וסיבוכים נוספים לא נעימים.

הסיבות להידרדרות מוקדמת בשתלים דנטליים

  1. שינוי בצד העיקרי של הלעיסה– בוודאי תופתעו לשמוע ששינוי בצד הדומיננטי של הלעיסה הינו גורם קריטי בהסתגלותו של המטופל להשתלת השיניים. מרבית האנשים אינם לועסים באופן שווה בשני צידי הלסת. לרובנו יש צד דומיננטי בו מתרחשת 75% מהלעיסה. בחודשי ההחלמה שלאחר ההשתלה, חלק מהמטופלים נוטים לשנות את הצד הדומיננטי של הלעיסה, בצורה שלעיתים אינה מתיישבת עם חישובי העומס הצפוי על השתל שהוערכו טרם ההשתלה. עומס לא צפוי שכזה עלול להוביל להידרדרות בטיבו של השתל.
  2. זיהום בחניכיים- מחלת חניכיים או זיהום שאינם מטופלים כראוי בטרם ההשתלה (או לאחריה) עלולים לפגוע בחניכיים ובעצם הלסת. זה גם עלול ליצור זיהום סביב השתל. כלי ניתוח שלא מעוקרים ומחוטאים כראוי, עישון, היגיינת פה לא טובה ומחלות אוטואימוניות שונות עלולות ליצור זיהום שכזה.
  3. תגובה אלרגית- ישנם מטופלים האלרגיים לטיטניום, סגסוגת מתכתית שנמצאת בחלק מסוגי השתלים. תסמינים כמו נפיחות מוגברת, אובדן טעם ותחושת עקצוץ יכולים להצביע על אלרגיה לטיטניום. באופן כללי, אם אתם יודעים על אלרגיה כלשהי חשוב שתציינו זאת בפני הרופא.

שתל שכשל

4. חימום עצם או איכות עצם ירודה- השתל הדנטלי מחובר למעשה לעצם הלסת. ניתוח והתקבעות מוצלחת של השתלים תלויה בכמות מספקת של עצם שתתמוך בשתל. בחימום יתר של העצם בזמן הליך כירורגי או שאיכות העצם ירודה, עצם הלסת אינה מסוגלת להחזיק כראוי את השתלים. מכאן נפרץ הפתח הגדול לסיבוכים רבים.

5. השתלה אצל רופא לא מנוסה- רופא שיניים מנוסה ומקצועי יידע לעשות ולנתח כראוי את הבדיקות המקדימות הנדרשות טרם ההשתלה. יהיה לו גם את הידע לבצע השתלה בצורה מדויקת ונכונה שתבטיח הצלחה וריפוי אופטימליים. מאידך, השתלת שיניים אצל רופא לא מנוסה עלולה להוביל לסיבוכים והידרדרות בשתלים דנטליים שאותם קשה מאוד לתקן.

כיצד מזהים כשל בשתל?

סימנים לסיבוך בשתל כוללים קושי בלעיסה, דלקת חניכיים, בליטה של השתל, חום, נפיחות וכאב. במקרים כאלו, חשוב לא להזניח את המצב וליצור קשר עם רופא השיניים שביצע את ההשתלה. עם זאת, אתם ממש לא רוצים להגיע למצב הזה, ולכן הטיפול הטוב ביותר הינו מניעה.

  • שמירה על היגיינת פה תקינה.
  • פגישות מעקב אצל הרופא המנתח.
  • ביצוע ההשתלה אצל רופא מנוסה.

שתל שכשל

הבריאות שלכם היא מפתח לאיכות ואריכות ימים, אל תקלו בה ראש. השתלה מוצלחת שתשמר את השתלים ואת בריאות הפה לשנים ארוכות קדימה היא כזו שנעשית ע"י רופא מקצועי ורב ניסיון. כירורג פה מנוסה לוקח את כל המשתנים והפרופיל הרפואי של המטופל בחשבון. הוא גם יוצר הדמיות נכונות ומבצע את ההליך הכירורגי בדיוק מלא ללא טעויות. מרפאותיו של ד"ר יגאל בלן עוסקות בהשתלות שיניים ומחזיקות באחוזי הצלחה מרשימים גם במקרים מסובכים במיוחד. המרפאות ישמחו לעמוד לרשותכם בכל שאלה, ייעוץ או סיוע בכל הנוגע להשתלת שיניים.

בלוג השתלת שיניים פתרונות למצבי קיצון שיקום הפה
לחיוג מהיר למרפאה