כאבים לאחר השתלת שיניים: מתי צריך לפנות לרופא?

כאבים וחוסר נוחות הם תגובה נורמטיבית ונפוצה המתרחשת לאחר השתלת השיניים. אולם אלו אמורים להיות זמניים ולהיפסק בתום תקופת ההחלמה הראשונית, שאורכה כעשרה ימים. מתי מדובר בתופעות לוואי טבעיות, ומתי עליכם לערב את הרופא המטפל? באנו לעשות לכם סדר.

השתלת שיניים הינה תהליך כירורגי המערב חיתוך רקמות והברגת שתלים לעצם הלסת, פעולות הגורמות זעזוע לאזור. לכן, לאחר שההרדמה המקומית פגה, טבעי מאוד שתחושו כאב חד באזור המלווה בדימום. כאב חד זה, יחד עם הדימום המאסיבי, אמורים להיעלם בשעות שלאחר הטיפול.

תסמינים נוספים שייתכן שילוו אתכם בעשרת הימים שלאחר הטיפול ולא דורשים בהכרח התערבות רופא יכולים להיות נפיחות בחניכיים ובפנים, כאב בלסת, חבורות קלות וחוסר נוחות באזור. על מנת להקל עליהם (ועליכם), תוכלו להיעזר בקרח, הימנעות ממזונות מסוימים (קשים וחמים), מנוחה, וגם בטיפול תרופתי שיתרום למערכה.

תסמינים הדורשים התערבות של רופא

להליך השתלת השיניים אחוזי הצלחה גבוהים. עם זאת, הסיכוי לסיבוכים קיים, ויש להסב את תשומת לבו של המטופל לכך. ברוב המקרים, הסיבוכים ילוו בכאב חד ודימום מאסיבי שלא פוסק ביום שלאחר הניתוח, או באי נוחות מוגברת, גירוד ונפיחות שלא נותנים לכם מנוח גם בתום תקופת ההחלמה הראשונה. במקרים כאלו, ייתכן שהתפתח סיבוך הדורש התערבות מיידית של רופא.

כאמור, אי נוחות וכאבים לא פוסקים הינם תסמינים לסיבוכים פוטנציאליים. סיבוכים אפשריים יכולים לנבוע מכך שקו החתך, כלומר הרקמה, נפתחת מחדש לאחר הניתוח. סיבוך נוסף מתקשר לזיהום חיידקי באזור השתל שמונע החלמה. בנוסף, אי נוחות או כאב עשויים להיות גם סימן לכך שהשתל אינו מתמזג כראוי לעצם. במצב כזה, ייתכן שיהיה צורך להסיר את השתל ולהחליף אותו באחד אחר.

בנוסף לכאב החד ולדימום המאסיבי חום, בחילות, הקאה והחמרת הנפיחות בתקופת ההחלמה הראשונה גם הן תופעות לוואי הדורשות התערבות של הרופא.

ד"ר יגאל בלן

לסיכום,

כאב ואי נוחות הינם תופעות לוואי נורמטיביות ונפוצות של השתלת שיניים. אומנם, אלו אמורות להיעלם לאחר כעשרה ימים. במידה והן לא פוסקות, ומלוות בדימום מוגבר, חום, נפיחות גדולה ואף הקאות- אנא אל תהססו וצרו קשר עם הרופא המנתח, עליו לוודא שהחלמת השתלים מתבצעת כהלכה.

אם אתם עומדים בפני השתלה, בחרו ברופא מנוסה ומקצועי שיבצע את הניתוח כראוי. בנוסף, על הרופא לעמוד לשירותכם, להדריך וללוות אתכם לאורך כל הדרך- גם לאחר ההשתלה. מרפאתו של ד"ר יגאל בלן העוסקת בהשתלות שיניים צברה שם עולמי ומחזיקה באחוזי הצלחה מרשימים במיוחד. המרפאה תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה, ייעוץ או סיוע בכל הנוגע להשתלת שיניים.

בלוג השתלת שיניים שיקום הפה