fbpx

מעשנים ועומדים בפני השתלת שיניים? יש כמה דברים שחשוב שתדעו

מעשנים ועומדים בפני השתלת שיניים? יש כמה דברים שחשוב שתדעו

זמן קריאה: 2 דקות

השתלת השיניים פופולארית במיוחד בזכות איכות החיים שהיא מעניקה למטופליה ובשל אחוזי ההצלחה הגבוהים שלה. עם זאת, ישנם גורמי סיכון המגבירים את הסיכויים או את האפשרות לכישלון התהליך. אולי לא תופתעו לדעת, שעישון הוא אחד מגורמי הסיכון המרכזיים ביותר.

ידוע שלעישון יש השפעה שלילית עמוקה על בריאות האדם, ועל בריאות הפה הכללית בפרט. טבק משפיע לרעה על התוצאה של כמעט כל ההליכים הטיפוליים המבוצעים בחלל הפה, ביניהם על השתלת שיניים. מחקרים רבים שנעשו מצביעים על כך שעישון מפחית את אחוזי ההצלחה של השתלה.

אז מה מתחולל שם בעצם? הגזים הנוצרים מהעישון פולטים חומרים רעילים היוצרים זיהומים ומחלות. כתוצאה מכך, למערכת החיסונית קשה יותר להתמודד עמם מכיוון שהעישון פוגע בתפקודה. בנוסף לכך, העישון מאט את תהליכי הריפוי החיוניים לתהליך ואף עלול לגרום לכשלונם. איך כל אלו קשורים ומשפיעים על השתלת השיניים?

עישון והשתלות שיניים

ההשפעות של העישון על השתלת שיניים

1. האטה או כישלון של אוסאואינטרגרציה: אוסאואינטרגרציה הינו התהליך בו עצם הלסת נקשרת עם השתלים הדנטליים. עישון עלול לעכב את התהליך הריפוי, ולגרום להאטה שלו או לכישלון מוחלט. שיעור הכישלון באינטגרציה של השתל גבוה במידה ניכרת בקרב מעשנים.

2. איבוד עצם: כאמור, השתלים מחוברים לעצם הלסת. מחקרים מראים כי לאורך זמן, מעשנים סובלים מאיבוד עצם ניכר יותר מאשר לא מעשני. בנוסף, פחות תאי עצם חדשים השומרים על השתל מאובטח נוצרים סביבו. ניוון מהיר יותר של עצם הלסת עלול להשפיע לרעה על השתל. זה גם מגביר את הסבירות לכשל עתידי.

3. עליה בסיכון לחלות בזיהומים ובפרי-אימפלנטיטיס: פרי-אימפלנטיטיס היא דלקת של הרקמות סביב השתל. דלקת זו עלולה לגרום במקרים מסוימים לפגיעה בעצם הלסת ולאובדן העצמות הקטנות בלסת אשר תומכות בשתלים, דבר שביכולתו לגרום לכישלון הטיפול כולו. נמצא כי מעשנים נמצאים בסיכון גבוה יותר לחלות בדלקת זו, משום שהעישון פוגע במערכת החיסונית, מגביר את הסיכון להצטופפות חיידקים ברקמות בין השתלים, ובכך מגדיל את הרגישות לזיהומים ואת היכולת להתמודד עמם.

בשורה התחתונה, עישון מוביל לסיכון מוגבר של כשל בשתל. מחקרים רבים מצביעים על שיעור כישלון של שתלים גבוה יותר במעשנים בהשוואה ללא מעשנים, הנע בין 6.5% ל-20%. עישון פוגע במערכת החיסון ובזרימת חמצן מרפא לרקמות, מגביר את הסיכון להופעתם של חיידקים ופוגם ביכולת הגוף להתמודד איתן, וגם מוביל לאיבוד עצם.

עישון והשתלות שיניים

אז מה עושים?

על מנת להגביר את סיכויי ההצלחה של השתלת השיניים, מומלץ להפסיק לעשן לאלתר. עם זאת, רופאי השיניים מודעים קושי שבכך, ולכן- אם אינכם מוכנים להפסיק, הימנעו מסיגריות בשבוע שלפני ההשתלה ועד חודשיים לאחריה. בנוסף לכך, הקפידו על הגיינת הפה כדי למזער את הסיכוי לקבל זיהומים ומחלות חניכיים.

עישון הופך את ניתוח השתלת השיניים למורכב יותר, ולכן כדאי לבצע את ההליך אצל כירורג פה ולסת מנוסה המתמחה בכך. מרפאתו של ד"ר בלן מבינה לעומק את האתגרים של השתלת שיניים אצל מעשנים, והיא בעלת ניסיון רב גם במקרים מאתגרים ומסובכים. לקביעת פגישת ייעוץ: 072-3953252

בלוג השתלת שיניים פתרונות למצבי קיצון
לחיוג מהיר למרפאה