fbpx

חרדה דנטלית – דרכי התמודדות עם הפחד לקראת השתלת שיניים

חרדה דנטלית – דרכי התמודדות עם הפחד לקראת השתלת שיניים

זמן קריאה: 2 דקות

פחד מרופא שיניים

חרדה דנטלית היא דבר טבעי ונפוץ ומהווה מכשול שמונע ממטופלים לגשת לטיפול השתלת שיניים. כיצד ניתן להתגבר על הפחד מפני טיפולי שיניים? ריכזנו עבורכם מידע ו-5 דרכי התמודדות במאמר הבא

חרדה דנטלית, הפחד מטיפולי שיניים וביניהם השתלות שיניים, היא תופעה נפוצה בישראל ובעולם שקיימת ברמה כזו או אחרת כמעט אצל כל מטופל. במקרים קיצוניים יותר החרדה הדנטלית גורמת לאנשים רבים להימנע מלטפל בעצמם והתוצאה היא הדרדרות במצב השיניים ובמקרים של השתלת שיניים, הדבר עלול להביא לצורך בהשתלת שיניים מורכבת יותר.

אז איך בכל זאת אפשר להתמודד עם חרדה דנטלית ולעבור השתלת שיניים?

5 דרכי התמודדות עם חרדה דנטלית

במרפאה של ד”ר בלן, לאחר כ-30 שנות ניסיון בהשתלות שיניים, אנו משתמשים במספר שיטות על מנת לסייע למטופלים שלנו לעבור ללא חשש את הטיפול ולצאת ממנו עם חיוך גדול תרתי משמע.

שיחת ייעוץ מקצועית

אחד מהגורמים העיקריים של כל חרדה היא התנסות טראומטית קודמת, כמו טיפול שיניים אגרסיבי שעבר המטופל בילדותו.
על מנת להפיג את החששות ולמתן את הטראומה החקוקה בזיכרוננו חשוב לקיים שיחת ייעוץ מקצועית עם רופא השיניים. בשיחה זו אפשר לשאול את כל השאלות על השתלת שיניים ולהציף את כל החששות שלכם מהטיפול. רופא שיניים מנוסה ידע לענות על שאלות אלו ולהפיג את החששות שלכם וכך להקטין משמעותית את החרדה הדנטלית לפני הטיפול.

מרגיעים את השיניים דרך הרגליים

על מנת להתגבר על התופעה לפני השתלת השיניים, ישנן מספר מרפאות שיניים שמעניקות למטופליהן טיפול רפלקסולוגי לפני תחילת ההשתלה. הטיפול הרפלקסולוגי משפר את זרימת הדם לכל הגוף, מרגיע את השרירים ומשרה שלווה על המטופל. מטופלים רבים שעברו טיפול רפלקסולוגי מספרים כי הם לא חשו בחרדה או בכאב בזמן השתלת השיניים.

חרדה דנטלית - טיפול רפלקסולוגי
חרדה דנטלית – טיפול רפלקסולוגי

טיפול רפלקסולוגי לכף הרגל

טיפול רפלקסולוגי לפני השתלת שיניים מורידה את רמת הלחץ הנפשי ומעלה את סיכויי הצלחת הטיפול

הרופא שמבצע השתלת שיניים

לרופא השיניים המטפל יש תפקיד מפתח בהתגברות על החרדה לפני השתלת השיניים. לכן, מומלץ לבחור ברופא שיניים מנוסה שמפגין ידע ומקרין ביטחון ורוגע. בנוסף, חשוב לא פחות הוא לבקש מהרופא טלפונים של מטופלים שעברו אצלו השתלת שיניים. שיחה עם המטופלים תעיד על איכותו של הרופא וסיפורים על חוויה חיובית שעברו במרפאה יקטינו אצלכם את החשש מפני הטיפול.

חרדה דנטלית

המרפאה להרגעת חרדה דנטלית

אחד הגורמים שמפחיתים את החרדה הוא הסביבה שבה מבוצע הטיפול. לכן, כשבוחרים רופא שיניים לביצוע השתלת שיניים חשוב לא פחות לבחון את המרפאה עצמה, את חדר הטיפולים ואת חדר ההתאוששות. מרפאה שמקרינה שלווה ורוגע ורופא שיניים שנוסך בכם ביטחון הם מרשם מצוין להפחתה משמעותית בחרדה הדנטלית.

הגיע הרגע לשים את הפחד בצד

ד”ר בלן וצוות המרכז להשתלות שיניים מזמין אותך להגיע לפגישת ייעוץ ללא עלות ולגלות שניתן להתגבר בקלות על החרדה והחששות ולבצע השתלת שיניים איכותית תוך יום אחד.

בלוג השתלת שיניים
לחיוג מהיר למרפאה