fbpx

עלות שתל שיניים ו 10 המכות של השתלת שיניים

עלות שתל שיניים ו 10 המכות של השתלת שיניים

זמן קריאה: 4 דקות

עלות שתל שיניים ועוד "עשר המכות של השתלות השיניים" – ראיון עם ד"ר יגאל בלן ברדיו חיפה

מה היא עלות שתל שיניים, מה הסיכונים לפני, בזמן ואחרי השתלת שיניים? לכבוד חג הפסח, ד"ר בלן מדבר בתכנית מומחים חגיגית ברדיו חיפה על 10 המכות של מטופלים לקראת הטיפול ואילו פתרונות מתקדמים מעניקה להם רפואת השיניים המודרניתמכה ראשונה: מכת תותבות

"הציבור הרחב לא מבין מה הסיכונים הפוטנציאליים של התותבות לבריאות. שיניים תותבות קיימות בהיסטוריה שנים רבות ונחשבות כביכול לחלק מתהליך נורמלי של הזדקנות, אבל זה לא נכון. חשוב להבין שתותבת היא מתקן שגורם לאובדן איטי של עצמות הלסת, ואז יש קשיים באכילה ובדיבור. נוצר מצב שבגיל מתקדם, רבים נזקקים להדבקה של התותבות עם דבק, מה שעלול לגרום לזיהומים בחלל הפה או בליעת הדבק. הסכנה היא, למעשה, בתותבות הנוחות – אנשים מבוגרים מרגישים בנוח איתן ולא רוצים לעשות שינוי, דוחים טיפולים. אין שום סיבה להסתפק בשיניים תותבות."

מכה שניה: מכת זמניות

"מכת הזמניות עוסקת בשוני המהותי בין שיטת השתלת שיניים בה עושים כל שלב בנפרד לעומת השתלת שיניים. ההבדל המהותי הוא לא בתוצאה הסופית הזהה, אלא בשיניים הזמניות. בדומה למכת תותבות, במצבים של השתלת שיניים, יש תקופה בה מרכיבים שיניים זמניות נשלפות. השיניים האלה יושבות על איזור הניתוח הטרי, גורמות נזק ואי נוחות. הטיפול החדש שכבר קיים עשור ברפואת השיניים הוא השתלה בשיטת העמסה מידית וכך נחסך השלב הזה של שיניים זמניות נשלפות. נכון שגם ביום הטיפול מקבלים שיניים "זמניות" אבל הן מקובעות. הנוחות וחווית השימוש עם הזמניות היא כמו עם השיניים הסופיות בהשתלת שיניים."

מכה שלישית: מכת עצמות

"יש צורך בעצמות הלסת כדי להתקין עליהן את השתלים והשיניים. אלה עצמות תלויות פונקציה ופעילות – כשמאבדים שיניים מאבדים גם את העצמות. לפעמים מאבדים את העצם בגלל דלקות, טיפול לקוי ונשירת שיניים. למשל, אם עוקרים שן ומניחים לאיזור, מסתכנים באיבוד 40% מנפח האיזור. חשוב להיות מודעים לגורם הזמן ולא להגיע למצב הזה, כי זה סיכון. אם בכל זאת הגענו לשם, אפשר עדיין לתקן ולשפר. עד לפני עשור דרך ההתמודדות הייתה בכאב וזה הרתיע מטופלים רבים. הנוהג היה להשתיל תחליף כלשהו שהאיזור המקבל סופג ובונה עצם. היום מסתמכים רק על עצם קיימת. משתמשים במה שיש ואיפה שיש. מספיקים ארבעה שתלים כדי לשקם לסת שלמה וגם באובדן מוחלט של עצם אפשר להשתיל ללא סכנות באיזורים רחוקים יותר בחלל הפה."

מכה רביעית: מכת פחדים (אני מפחד לקבל שתל דנטלי)

"חרדה דנטלית נובעת מהעובדה שהליך רפואי הוא פעולה פולשנית וחודרנית של כאב. צריך להפריד בין פחד לחרדה: פחד הוא לוגי ולא מונע לבצע טיפול במידת הצורך. חרדה אינה הגיונית ויכולה למנוע טיפול. לא מתגברים על חרדה דנטלית באמצעות שכנוע. הצעד הראשון הוא להגיע ולהתעניין. בסופו של דבר רופאי שיניים מרפאים שיניים ולא חרדה. לכן מטפלים בחרדה עצמה ע"י טשטוש – כדורים או רופא מרדים (הרדמה חלקית). הטשטוש מוחק את החרדה. ביום הטיפול אצלנו במרפאה באים בבוקר, מקבלים קוקטייל תרופות כולל תרופות הרגעה ועיסוי רפלקסולוגי של שעה. המטופל נכנס לתנומה קלה במהלך הטיפול אבל תמיד שומע ויכול לשתף פעולה. הטשטוש ארוך, יכול להמשך 24 שעות. כך הנושא של חרדה נעלם. בגלל שהטיפול מתקיים בשיטת העמסה מידית – ההתמודדות היא אחת. לא צריך לפחד לא מהטיפול ולא מהפחד."

מכה חמישית: מכת כישלון

"חשוב להגדיר זמן באופן ברור – השתלת שיניים היא לא טיפול לכל החיים, היא שורדת בממוצע 10 שנים. זה לא אומר שהשיניים יפלו כעבור 10 שנים, רק שהטיפול לא ישרוד לנצח. יש גם השתלות ששורדות 18 שנה. כישלון הוא כשהשתלה מחזיקה 4-5 שנים. שתל שנכשל כואב, מתפתחת דלקת בעצם הלסת. יש גם מצבי ביניים בין הצלחה לכישלון. בהצלחה השתל מכוסה בעצם בריאה, מתפקד ולא רואים אותו. בכישלון השתל נייד, כואב, מפריש מוגלה. במצבי ביניים לעיתים השתל מתפקד הוא עלול להיחשף וכאן ההחלטה אם להוציא או להשאיר את השתל תלויה באסתטיקה. זה תלוי היכן השתל ממוקם גם – אם באיזור אחורי או בקדמי. הטכנולוגיות בתחום רפואת השיניים השתפרו פלאים והבשורה היא שניתן להתמודד עם הכישלונות ולבצע שוב השתלה פעם שניה ושלישית עם אחוזי הצלחה גבוהים."

מכה שישית: מכת כאב (עלות שתל שיניים ברמה הפיזית)

"הטיפול לא כואב, חד משמעית. הדעה הרווחת היא שטיפולי שיניים כואבים אבל השתלת שיניים היא טיפול שונה מטיפול שורש, למשל. האיבר בו מטפלים הוא שונה – עצמות הלסת ולא השיניים. בשיניים יש כמות עצבים גבוהה ואילו עצם הלסת מחוסרת עצבים לחלוטין. בטיפול מרדימים רק את החניכיים באופן חלקי ללא סיכון ולא חשים בכאב. ככל שהטיפול נרחב ומקיף יותר הריפוי קל יותר. לאחר הטיפול אצלנו במרפאה מקבלים שקית עם תרופות והנחיות, כי ידוע לנו שלגשת עם מרשם לבית מרקחת זה לא לעניין אחרי טיפול כזה. לכן אנו משתדלים להקל על המטופלים עד כמה שאפשר."

כאבי שיניים

מכה שביעית: מכת רופאים

"ישראל היא מעצמת על בתחום השתלת שיניים, יותר מכל אירופה ביחד. הרופאים בארץ צברו ידע קולקטיבי עשיר וייחודי, וגם ידע תעשייתי של פיתוח וייצור. כתוצאה מכך, יש הרבה רופאים שיודעים לבצע את הטיפול. אבל חשוב מאד לזכור – השתלת שיניים היא טיפול תלוי מיומנות אישית ולא שירות שקונים. כדאי לבחור ולהכיר את הבן אדם שיטפל בכם. אל תסמכו על המוסד או הכותרת. תפגשו, תדברו, תסתכלו אחד לשני בעיניים, תשמעו חוות דעת של מטופלים ותחליטו. זה טיפול מורכב ויקר וכדאי לבחור בעל מקצוע שיענה על הציפיות שלכם. אם יש זרימה וכימיה ומרגישים בנוח – לכו על זה."

מכה שמינית: מכה חלקית

"באובדן שיניים חלקי, הסוגיה היא מה לעשות עם שיניים בודדות שנשארו ובקושי זזות. להשאיר או לעקור? מצד אחד, חבל. מצד שני, זה מסבך את הטיפול. עד לפני שנתיים ההחלטה הייתה ברורה – לא משאירים פחות משש שיניים שכוללות שני ניבים בריאים. היום פותחה בעולם שיטה שונה ששכללנו, מעין טכניקת ביניים בשם "מיגון המכתשים". שיניים שלא רוצים להסתמך עליהן אך לא רוצים לוותר על תמיכת העצם – חותכים עד קו החניכיים ומשאירים את השורשים בפנים. השתלים מותקנים מהצדדים או מאחורה, וכך ניתן ליהנות מהשורש שמשמר את העצם."

מכה תשיעית: מכת הזנחה

"חשוב להבהיר את אי ההבנה הפושה בקרב הציבור – השתלת שיניים מחייבת תחזוקה כמו שיניים רגילות. יש צורך בביקור תקופתי אצל שיננית ובמרפאת שיניים כדי לשמר את העבודה בה שהשקעתם הרבה מאד כסף והרבה מאד רצון. להזניח את השיניים הוא בגדר סיכון עבור הצלחת הטיפול."

מכה עשירית: מכת מחירים – עלות שתל שיניים

"השתלת שיניים היא לא עסק זול. אמנם בארץ הטיפול יותר זול מבכל מקום אחר בעולם, אבל מבחינת המחיה הכלכלית בארץ ברור שכשמדובר על עלות שתל שיניים זהו נטל משמעותי. טיפול איכותי דורש הרבה מאד זמן של הכשרה, למידה, רכישת טכנולוגיות חדישות. מי שיכול ורוצה לקבל טיפול איכותי ושיניים סופיות ברמה של שחקני קולנוע – יש לכך עלות לא זולה אך התמורה שווה."

ד"ר בלן בתקשורת
לחיוג מהיר למרפאה