fbpx

נפיחות לאחר השתלת שיניים

נפיחות לאחר השתלת שיניים

זמן קריאה: 3 דקות

למה לצפות וכיצד לטפל בנפיחות לאחר השתלת שיניים

השתלות שיניים מתבצעות באמצעות ניתוח בעצם הלסת שבמהלכו מוחדרים אליה שתלים דנטליים. בחלקם התחתון שתלים דנטליים מורכבים מבורג טיטניום זעיר שיושב בלסת ומשמש שורש שן מלאכותי המחליף את זה שנרקב, נהרס או נעקר מסיבה אחרת.

לאחר ניתוח השתלת שיניים, המטופלים עלולים לחוות תופעות לוואי שונות הנובעות מהניתוח, אחת מהן היא נפיחות. בתהליך החדרת השתלים נגרמת טראומה לעצם הלסת ולחניכיים, מה שמוביל להצטברות נוזלים ברקמת החניכיים, כלומר לבצקת, וכתוצאה מכך לנפיחות.

לאיזו רמה של נפיחות צריך לצפות?

קשה להכין את המטופלים לאיזו רמה של נפיחות לצפות, כיוון שההחלמה של כל אדם היא ייחודית. חלק מהחולים עלולים לפתח נפיחות מינימלית המשפיעה בעיקר על האזור הסובב את אתר הניתוח.

אחרים עלולים לחוות נפיחות משמעותית שמתפרשת על פני חלק נרחב מהפנים. רוב מטופלי השתלת השיניים נופלים אי שם באמצע. על פי רוב, מטופלים מתמודדים עם נפיחות בינונית סביב החניכיים והלחיים בימים שלאחר טיפול השתלת שיניים.

נפיחות לאחר השתלת שיניים

כמה זמן תמשך הנפיחות?

הנפיחות תגיע לשיאה כיומיים עד שלושה לאחר הניתוח ולאחר מכן, ברוב המקרים, היא תפחת בהדרגה עם הליך ההחלמה. כל גוף נרפא בקצב שלו והליך ההחלמה עשוי להשתנות מאדם לאדם, כך שחלק מהמטופלים עשויים לסבול מנפיחות במשך תקופה ממושכת יותר.

בממוצע, רוב המטופלים יכולים לצפות לנפיחות שתימשך כשבוע לאחר ניתוח השתלת שיניים. הנפיחות בדרך כלל מגיעה לשיאה בסביבות 48 שעות לאחר הטיפול ואז מתחילה להיחלש בהדרגה. תוך כחמישה עד שבעה ימים, רוב הנפיחות צריכה להיעלם.

איך ניתן לטפל ולהקל על הנפיחות לאחר הניתוח?

נפיחות היא חלק טבעי מהליך ההחלמה ולכן אין דרך למנוע אותה באופן מוחלט. אנו מודעים לכך שהנפיחות עשויה לגרור אי נוחות וגם מבוכה לגבי המראה של המטופל בעת ההחלמה. שמירה על הוראות הטיפול וההתנהגות לאחר הניתוח יכולות להקטין את משך הנפיחות ואף למנוע את החרפתה.

נפיחות לאחר השתלת שיניים

לפניכם כמה טיפים שיכולים לסייע לכם להפחית ולהקל על הנפיחות לאחר השתלת שיניים:

מנוחה – על המטופלים לשהות במנוחה בימים הראשונים לאחר השתלת השיניים ולחזור לפעילות פיזית מאומצת בהדרגה ותוך הקשבה לגופם. במהלך המנוחה כדאי לשמור על הראש מעט מורם. פעילויות כגון הרמת חפצים כבדים, התכופפות ותנועות אינטנסיביות עשויות להגביר את הנפיחות ולהאט את ההחלמה, וכדאי להימנע מהן לפחות שלושה ימים לאחר הניתוח.

הימנעות מעישון ושמירה על אזור הניתוח – פעולות כמו תנועת יריקה ומציצה (כמו במהלך עישון) עשויות גם הן להגביר דימום כאב וגם נפיחות. יש להימנע מצחצוח שיניים ביום לאחר הניתוח, להקפיד על שטיפות פה בתמיסות מתאימות, כמו גם להקפיד על כלל הנחיות הרופא לאחר הניתוח.

קומפרסים של קרח – לאחר הניתוח השתמשו בקומפרסים של קרח כדי להקל על הנפיחות. הצמידו בעדינות שקית קרח עטופה במגבת ללחי שלצד האזור הנפוח למשך כרבע שעה. חזרו על הפעולה מספר פעמים ביום לאורך 48 השעות הראשונות של תקופת ההחלמה.

משככי כאבים – העדיפו ליטול משככי כאבים מקבוצת שמשלבים גם חומרים נוגדי דלקת כמו אספירין, נורופן, אדוויל וולטרן ג'ל ותרופות מרשם כגון ארקוקסיה ואתופן.

אם אני חווה נפיחות לאחר השתלת שיניים, מתי לפנות לרופא?

רוב המטופלים מחלימים ללא בעיות גם בטיפולי השתלת שיניים, אך מדי פעם מתפתחים סיבוכים. במקרים הבאים כדאי לפנות לבדיקה דחופה אצל הרופא המנתח כדי לשלול ולטפל במקרה של סיבוך:

  1. נפיחות שנמשכת יותר משבוע שמחמירה עם הזמן.
  2. כאב עז במקום הניתוח.
  3. חום.

נפיחות לאחר השתלת שיניים

לסיכום

נפיחות בחניכיים היא תופעת לוואי צפויה לאחר ניתוח השתלת שיניים והיא חולפת לרוב תוך שבוע עם התקדמות ההחלמה. יש להתמודד איתה בסבלנות עד לקבלת התוצאה הרצויה – שיניים חזקות בחניכיים בריאות.

בלוג השתלת שיניים
לחיוג מהיר למרפאה