fbpx

העמסה מיידית על גבי שתלים

העמסה מיידית על גבי שתלים

זמן קריאה: 2 דקות

העמסה מיידית – קיצור משך השתלת השיניים

העמסה מיידית על גבי שתלים היא טכניקה לביצוע השתלת שיניים של לסת מלאה או שתי לסתות, יחד עם שיקום פה מלא באותה הפרוצדורה ובאותו היום. הטכניקה הזו יצרה מהפיכה תפישתית בתחום שיקום הפה ואפשרה את קיצור משך הטיפול והיא הבסיס הטיפולי לביצוע השתלות שיניים .

all on 4
all on 4

העמסה מיידית – פתרון למצוקת המטופלים

בעבר, לפני שהייתה קיימת טכניקה של העמסה מיידית, השתלות שיניים התבצעו לאורך תקופה ארוכה של חודשים ושנים.
הסיבה לכך היא שהתפישה הטיפולית שהייתה מקובלת באותן שנים הייתה שביצוע השתלת שיניים חייב להתבצע במספר שלבים כדי לאפשר לגוף זמן להתאושש מהטראומה הכירורגית שהוא חווה בכל שלב. כך נוצר מצב שכל אחת מהפרוצדורות המהוות חלק מהטיפול כמו עקירת השיניים, קיבוע השתלים הדנטליים, ביצוע שיקום הפה והתאמת הכתרים, נעשתה בתאריך אחר לאורך הטיפול ובין כל פרוצדורה אחת לשניה הייתה תקופת התאוששות בת מספר חודשים.

הבעיה היתה בכך שלאורך כל התקופה הזו מרגע עקירת השיניים ועד לרגע בו המטופל קיבל מערכת שיניים חדשה, הוא נאלץ להסתפק בפתרונות ביניים כמו שיניים זמניות מודבקות.
התוצאה הייתה פגיעה משמעותית באיכות חייו של המטופל וביכולתו לדבר ולאכול לאורך כל התקופה הזו עד לסיומו של שיקום הפה, תקופה שיכלה להגיע לשנתיים.
בעקבות זאת אנשים רבים העדיפו את השימוש בשיניים תותבות או דחו את השתלת השיניים לשלב מאוחר ככל האפשר.

העמסה מיידית – מהפכה בתפישת הטיפול

תפישת ההעמסה המיידית לקוחה במקורה מתחום האורטופדיה ומתבססת על מחקרים שהראו כי קיצור התהליך הכירורגי וסיומו בפרק זמן קצר תוך צמצום מספר הפרוצדורות הכירורגיות, מקטין בסופו של דבר את הטראומה שהגוף עובר, מקטין את הסיכונים לזיהומים וסיבוכים ומגביר את סיכויי ההחלמה.

על בסיס התפישה הזו פותחה טכניקת העמסה מיידית על גבי שתלים, כשההתפתחות באיכותם וחוסנם של השתלים הדנטליים תרמה לה רבות.
הטכניקה מאפשרת לרופא השיניים לבצע תוך מספר שעות בודדות עקירה של שיניים מתנדנדות, לעגן 4 שתלים דנטליים בלבד בלסת (שיטה הידועה גם בשם all on 4), לחבר גשר לשתלים ולמקם עליו את הכתרים המהווים את השיניים החדשות.

התוצאה היא שמטופל שהגיע לטיפול בבוקר יוצא אחה"צ עם סט חדש של שיניים חדשות המאפשרות לו לחזור תוך יום אחד לתפקוד מלא של הלסת.

העמסה מיידית – הצלחה מוכחת

כמו כל טכניקה חדשה, גם ההעמסה המיידית זכתה בתחילת הדרך ללא מעט הרמות גבה הן בקרב מטופלים והן בקרב קהילת רופאי השיניים.
אבל המציאות הוכיחה כי השתלות שיניים, המבוססות על התפישה החדשנית מוצלחות לא פחות מהשתלת שיניים בשיטה הישנה והארוכה ובמקרים מסוימים אף מוצלחת יותר.
מחקרים שנעשו בשנים האחרונות מראים אחוזי הצלחה מרשימים לטכניקה של העמסה מידית של מעל 97%.

הערך המוסף הגדול של התפישה החדשה הוא כי אנשים רבים שבעבר חששו להיכנס לתהליך ארוך וקשה של השתלה יכולים כיום לעבור השתלות שיניים תוך יום אחד בלבד בלי להתפשר על איכות חייהם.

בלוג השתלת שיניים
לחיוג מהיר למרפאה