fbpx

תוך כמה זמן עוברת דלקת חניכיים?

תוך כמה זמן עוברת דלקת חניכיים?

זמן קריאה: 2 דקות

תוך כמה זמן עוברת דלקת חניכיים? תלוי מקרה

אחת השאלות הנפוצות ביותר בכל הקשור לטיפול בדלקות ומחלות חניכיים היא תוך כמה זמן עוברת דלקת חניכיים. באופן טבעי, מטופלים רוצים לדעת כמה זמן ייקח להם להחלים מרגע התחלת הטיפול. כמובן שאין תשובה אחת שמתאימה לכולם, ויש להתחשב בסוג הדלקת, בחומרתה ובסוג הטיפול המיושם. בנימה כללית ניתן לומר שאפשרי להחלים ממקרים קלים של דלקת חניכיים תוך מספר שבועות בודדים, אך כשמדובר במקרים חמורים יותר – ההחלמה עשויה לארוך מספר חודשים. מידע נוסף מחכה לכם בשורות הבאות.

סוגים של דלקות חניכיים

דלקות חניכיים מתחלקות לשני סוגים עיקריים: ג'ינג'יביטיס, שהיא הצורה הקלה יותר של דלקת חניכיים, ופריודונטיטיס – הצורה המתקדמת והחמורה יותר של דלקת חניכיים ומחלת חניכיים. להלן פירוט אודות סוגי הדלקות, הסכנות הכרוכות בחוסר טיפול בהן ומידע אודות תוך כמה זמן עוברת דלקת חניכיים: 

ג'ינג'יביטיס – סוג נפוץ וקל יותר של דלקת חניכיים, שגורם להופעת אדמומיות, גירוי ונפיחות בחניכיים, דימום בעת צחצוח או נגיסה באוכל קשיח, נסיגת חניכיים, רגישות בחניכיים וריח רע מהפה. ג'ינג'יביטיס נוצרת לרוב בעקבות היגיינה דנטלית לקויה, המובילה להיווצרות של רובד פלאק על השיניים, שגורם להיווצרות דלקת ברקמות החניכיים הנמצאות בסמיכות. צחצוח נכון ותדיר, שימוש יומיומי בחוט דנטלי וביקורים שגרתיים אצל השיננית יכולים למנוע מלכתחילה את הדלקת או לטפל בה לאחר שכבר נוצרה.

תוך כמה זמן עוברת דלקת חניכיים - מרפאה ד"ר בלן

הסכנות הכרוכות בחוסר טיפול בדלקת – במידה ולא מטפלים במצב עשויה להתפתח מחלה מורכבת וחמורה יותר הנקראת פריודונטיטיס, וכתוצאה ממנה עשויים להתרחש ריקבון שיניים או אובדן שיניים, וכמו כן גם החמרות נוספות שנפרט בחלק הבא.

 

תוך כמה זמן עוברת דלקת חניכיים מסוג ג'ינג'יביטיס? באמצעות טיפול יעיל, מקצועי ומהיר, בשילוב טיפול עצמי המתבסס על שיפור דפוסי והרגלי ההיגיינה הדנטלית, ניתן לצפות להחלמה תוך 10-14 ימים, אך לעיתים ההחלמה תיקח זמן רב יותר, וזאת בתלות בחומרת הדלקת.

פריודונטיטיס – דלקת חניכיים ומחלת חניכיים חמורה, שחלק מתסמיניה כוללים חניכיים נפוחות, אדומות ורכות, שמדממות בקלות, וכמו כן גם כאבי לעיסה, שיניים מתנדנדות, נסיגת חניכיים, מרווחים חדשים בין השיניים – ועוד. דלקת חניכיים מסוג ג'ינג'יביטיס שאיננה מטופלת בזמן עשויה להחמיר ולהתפתח לבסוף לפריודונטיטיס. מצב זה מתרחש בעקבות היווצרות של כיסים בין החניכיים והשיניים, שמתמלאים בפלאק ובבקטריה. כיסים אלו הופכים לעמוקים יותר עם הזמן, מתמלאים בבקטריה נוספת, וגורמים לאיבוד רקמות ועצם.

הסכנות הכרוכות בחוסר טיפול בדלקת – ללא טיפול הולם, המחלה עשויה לגרום להרס העצם התומכת בשיניים וכך לאובדן שיניים. בנוסף, הבקטריה שאחראית לפריודונטיטיס יכולה להיכנס למערכת הדם דרך רקמת חניכיים, וכך להשפיע על חלקים ואיברים נוספים בגוף, ולגרום להופעת מחלות בדרכי הנשימה ולמחלות עורקים. זאת ועוד, דלקת כרונית ומתמשכת מקשה גם על תפקוד מערכת החיסון.

תוך כמה זמן עוברת דלקת חניכיים מסוג פריודונטיטיס? קשה לקבוע בדיוק. זמן ההחלמה תלוי בחומרת הבעיה ובסוג הטיפול, שלעיתים כולל ניתוח. ההחלמה יכולה לקחת מספר שבועות או מספר חודשים.

טיפול יעיל בדלקת חניכיים במרפאות של ד"ר בלן

במרפאות בלן בתל אביב, ירושלים וקריית ים, תוכלו לקבל טיפולי שיניים מתקדמים, כולל השתלת שיניים, שיקום הפה וטיפול מדויק בדלקות ומחלות חניכיים. אם אתם מתמודדים עם דלקת חניכיים מסוג ג'ינג'יביטיס או פריודונטיטיס, או עם כל בעיה אחרת בחלל הפה, מומלץ לבדוק את הסוגיה בהקדם ולטפל בה באופן יעיל בשביל למנוע החמרה במצב, היווצרות של זיהום, פגיעה בחלקים ואיברים נוספים בגוף, אובדן שיניים – ועוד.

שיקום הפה
לחיוג מהיר למרפאה