fbpx

האם הגיע הזמן לחדש את השתלת השיניים שלך?

האם הגיע הזמן לחדש את השתלת השיניים שלך?

זמן קריאה: 2 דקות

כמה זמן עבר מאז שעשיתם השתלת שיניים? אם ההשתלה בוצעה ממש לאחרונה אז קודם כל, תתחדשו, ובחזרה לנושא: כנראה שהמאמר הזה לא רלוונטי עבורכם. אבל אם עברו מאז 10 שנים או יותר, מומלץ בחום למען הבריאות שלכם שתמשיכו לקרוא.

תחום רפואת השיניים ממשיך להתקדם וללמוד ללא הרף. אם רק לפני שנים הפתרון היחיד לאובדן שיניים היה התאמה של שיניים תותבות, שאינן נוחות למטופל ונוטות ליפול שוב ושוב, כיום הטיפול הנפוץ יותר הוא השתלה דנטלית. אבל הנה עוד משהו שתחום רפואת השיניים למד ממש לאחרונה: גם אם עברתם השתלה, לפעמים מתעורר צורך בהמשך הדרך לעשות חידוש של השתלים.

חידוש השתלת שיניים

מתי צריך לחדש השתלת שיניים?

השתלת שיניים יכולה להחזיק מעמד יפה מאוד למשך שנים רבות, אבל כמו כל דבר בחיים האלה – לא לעולם חוסן. אם הקפדתם על היגיינת הפה כמו שצריך אז השתל יכול להחזיק 8 שנים ולפעמים אפילו יותר מעשור, אך בסופו של דבר יבוא היום בו תצטרכו לחדש את השתלים על ידי החלפתם.

כאן אתם בטח שואלים את עצמכם את השאלה המתבקשת "אז מה אם עשיתי השתלת שיניים לפני עשור?".

ובכן, הנה כמה סיבות מדוע עדיף שלא להתעלם מהסוגיה הזו:

  • שתלים נוטים אחרי תקופה של כמה שנים לאבד את צבעם, או במקרים מסוימים להשחיר. בכל מקרה, זה בולט לעין ואתם בטח שלא תאהבו את התוצאה מבחינה אסתטית.
  • נכון שזה נורא כיף ללעוס סטייק אנטריקוט עסיסי כמו שצריך? גם ביס מכובד בתפוח גדול ואדום תופס, אם אתם פחות בקטע של בשר. בכל מקרה, אחרי עשור של שימוש בשיניים המושתלות, השתלים הדנטליים נשחקים עם הזמן ושחיקה של שתל ללא התייחסות נאותה עלולה להוביל לפגיעה בבריאות הפה.
  • ככל שאנחנו מתבגרים, נפח עצם הלסת שלנו עלול להצטמק. גם אם העצם בלסת הספיקה בזמנו בשביל השתלת שיניים לפני עשור, זה אינו בהכרח נכון למצבכם היום והמשמעות היא שהיציבות של השתל כולו נמצאת בסכנה. במסגרת חידוש שתלים אפשר להחליף את סוג השתל בהתאם, לדוגמה להתקין שתל זיגומטי שמתחבר אל עצם הזיגומה בלחי במקום אל הלסת כדי לעקוף את בעיית המחסור בנפח.

חידוש השתלת שיניים

חידוש השתלת שיניים לשנים הבאות:

חידוש של השתלת שיניים הוא הליך קריטי כדי לשמור על בריאות הפה שלכם לשנים הבאות. את חידוש השתלים ניתן לבצע אצל רופא השיניים שביצע את ההשתלה בפעם הקודמת, או לכל הפחות אצל רופא שיניים שמכיר מקרוב את סוג השתל בו נעשה שימוש ואת סוג הטיפול שעברתם. נכון שכבר עברתם את כל הפרוצדורה הזו בעבר אבל בזמן הבדיקה והטיפול כדאי לשמור על סבלנות, זה ישתלם לכם – תזכו בעוד עשור שנים לפחות של לעיסת מזון טעים כאוות נפשכם וללא הפרעות.

בלוג השתלת שיניים
לחיוג מהיר למרפאה