fbpx

איך בוחרים רופא שיניים מצוין לביצוע השתלת שיניים?

איך בוחרים רופא שיניים מצוין לביצוע השתלת שיניים?

זמן קריאה: 3 דקות

איך בוחרים רופא שיניים כדרושה לך השתלת שיניים?

השתלת שיניים היא טיפול בזכותו חייכם עשויים בהחלט להשתפר, אך לא כל רופא שיניים מסוגל לבצע את ההליך המורכב הזה, בפרט אם מדובר במקרה קיצון. האם קיים תואר "מומחה להשתלת שיניים" ומה הקריטריונים שכדאי לבדוק לפני שבוחרים רופא מטפל? או במילים אחרות איך בוחרים רופא שיניים שיבצע את הטיפול הטוב ביותר? כל התשובות – במאמר הבא

אם הגעתם למצב בו השיניים הטבעיות שלכם כבר אינן משרתות אתכם כראוי, בין אם עקב הזנחה, מצב בריאותי או טראומה לפה, אתם בוודאי שוקלים לבצע השתלת שיניים. בשנים האחרונות הפכה השתלת השיניים לטיפול לפופולרי ביותר, בזכות שיטה מתקדמת ומהירה אשר מקצרת את ההליך הארוך והמייגע אותו היה נהוג לבצע לפני שנים.

איך בוחרים רופא שיניים בשביל השתלת שיניים

איך בוחרים רופא שיניים בשביל השתלת שיניים

מומחה להשתלת שיניים? אין כזה דבר

יתכן כי בדרככם לבחור רופא מתאים לביצוע השתלת השיניים, תחפשו אחר "מומחה להשתלת שיניים". שימו לב: מדובר בתואר רפואי שכלל אינו קיים. על פי תקנות משרד הבריאות, העוסקים והעוסקות ברפואת שיניים בישראל חייבים להיות בעלי תואר דוקטור לרפואת שיניים (DMD) או דוקטור לכירורגיה דנטלית (D.D.S). בדרך כלל נחלקים רופאי השיניים לשתי קבוצות: רופאי השיניים הכלליים ורופאי השיניים המומחים. רופאי השיניים המומחים הם רופאים אשר בנוסף ללימודי רפואת השיניים שלהם, עברו וסיימו בהצלחה גם מסלול התמחות במשך ארבע עד שש שנים. במהלך המסלול הזה התמקצעו הרופאים בתחום מסוים ברפואת שיניים – השתלת שיניים אינה נחשבת לתחום כזה.

למעשה, בישראל השתלות שיניים מתבצעות על ידי רופאי שיניים כלליים ורופאי שיניים העוסקים בשיקום פה. בכדי לעסוק בתחום השתלות השיניים במיומנות ובמקצועיות, רופאים אלה עוברים השתלמויות מקיפות, ימי עיון וסדנאות מעשיות.

אז איך בכל זאת איך בוחרים רופא שיניים מתאים לביצוע השתלת שיניים?

מאחר שהשתלת שיניים אינה הליך רפואי פשוט שכל רופא שיניים מסוגל לבצע, יש לוודא כי הרופא המטפל עומד בכמה קריטריונים חשובים:

ותק וניסיון

כדאי מאד שלרופא השיניים המבצע את הטיפול תהינה כמה שיותר שנות ניסיון. רופא מנוסה נתקל במטופלים ובמטופלות שונים זה מזו ויודע כיצד להתמודד עם מקרים מגוונים. רופא שיניים מנוסה יודע כיצד להתאים את ההליך באופן אישי למטופל או למטופלת – למבנה הלסת, לצרכים התפקודיים ולנראות האסתטית.

טיפול מהיר – העמסה מיידית

בימינו אין צורך לסבול ולהמתין זמן רב מדי עד קבלת מערכת שיניים חדשה ומתפקדת. מומלץ לבחור רופא שיניים המבצע השתלת שיניים בשיטה המתקדמת בארץ ובחו"ל – All on 4, המבוססת על ארבעה שתלים דנטליים עבור מערכת הכתרים המלאה. מדובר בשיטה טכנולוגית יעילה ומוכחת, המאופיינת ברמה מינימלית של כאב ובהחלמה מהירה.

התמודדות עם מקרי קיצון

מקרי קיצון בהשתלות שיניים יכולים להיות חוסר עצם בלסת, השתלת שיניים שנכשלה או אפילו חרדה דנטלית קשה. במקרים אלה נדרשת תשומת לב מקצועית ודיוק אנושי ברמה הגבוהה ביותר, וכדאי מאד שרופא השיניים המבצע את השתלת השיניים יהיה מיומן בהתמודדות עמם.

איך בוחרים רופא שיניים
איך בוחרים רופא שיניים

מעבדת שיניים איכותית

בסופו של דבר, את מערכת הכתרים אשר עתידה לשמש אתכם בתום ההשתלה, מייצרים במעבדת השיניים. כאשר בוחרים רופא לביצוע השתלת שיניים, מומלץ לבחור באחד אשר עובד עם מעבדת שיניים מנוסה ומקצועית שעובדת עם צוות מיומן וחומרים עמידים ואיכותיים. שימוש במעבדה פרטית בדרך כלל מקצר את זמני ההמתנה למערכת הכתרים הסופית.

אז איך בוחרים רופא שיניים? מקשיבים ללב

בטרם תחליטו על הרופא המטפל אשר יבצע את הליך השתלת השיניים שלכם, בצעו מחקר בתחום רופאי השיניים העוסקים בהשתלות שיניים בישראל. בפגישות ייעוץ עם רופאים שונים ובצפייה בהמלצות של מטופלים ומטופלות ניתן ללמוד לא מעט על הרופא המטפל, לא רק מבחינה מקצועית אלא גם מבחינה אנושית – והחיבור האנושי הוא לא פחות חשוב.

בלוג השתלת שיניים
לחיוג מהיר למרפאה