fbpx

כמה זמן מחזיקים שתלים בשיניים? 5 שנים אחרי השתלת שיניים.

כמה זמן מחזיקים שתלים בשיניים? 5 שנים אחרי השתלת שיניים.

זמן קריאה: 3 דקות

כמה זמן מחזיקים שתלים בשיניים?

קיימת תפיסה בציבור הרחב ששתלים דנטליים מחזיקים מעמד 5 שנים בלבד. תפיסה זו היא שגויה מיסודה ומרתיעה אנשים מלקבל את הטיפול לו הם זקוקים. אז כמה זמין מחזיקים שתלים בשיניים?
שתלים דנטליים שינו את חייהם של אנשים רבים, שאיבדו שיניים מסיבה כזו או אחרת וקיבלו הזדמנות שניה לחזור אל שגרת חיים נורמלית בכל הקשור לאכילה ודיבור. ניתן להמשיך ליהנות מהיתרונות של השתל הדנטלי למשך שנים ארוכות קדימה על ידי הקפדה על עבודת תחזוקה נכונה של השן החדשה, שתשמור עליה נקיה ובריאה לטווח ארוך.

מדוע צריך לתחזק את השתל?

אם נשים בצד את הסיבה המובנת מאליה שהשקעתם כמות מכובדת של זמן וכסף כדי לקבל שן חדשה ולא תרצו שהכל ירד לטמיון, שתל הוא הרבה יותר רגיש בהשוואה לשן רגילה. זה נובע מהעובדה שהבסיס של השתל שונה מאוד מבסיס של שן טבעית, שנהנה מהגנות מסוימות. דבר זה הופך את השתל לפגיע יותר להתפתחות של דלקת חניכיים. אם הדלקת תתפשט ותצא משליטה זה עלול להוביל לאובדן השתל ואף אחד אינו מעוניין בכך.

איך לתחזק שתל דנטלי לטווח ארוך?

תחזוקה של שתל דנטלי מתחלקת לשתי תקופות מרכזיות: תחזוקה מיד אחרי התקנת השתל ותחזוקה לטווח של שנים קדימה. במאמר זה נסביר כיצד לתחזק אותו לטווח הארוך, כלומר מהרגע שהרופא אישר שהשתל נקלט בהצלחה.

שמירה על שתל דנטלי לטווח הארוך יותר מחולקת לשלושה רבדים מרכזיים:

  1. הקפדה על היגיינה יומית – הקפידו על צחצוח יעיל פעמיים ביום ושלבו בתהליך אמצעים נוספים חוץ ממברשת השיניים כמו מי פה וחוט דנטלי. בעת הצחצוח הקדישו תשומת לב מיוחדת לניקוי המעבר בין גבול החניכיים לכתר, כי שם עלולה להתחיל דלקת פוטנציאלית.
  2. ביקור תקופתי אצל שיננית – כדי לייעל את הניקוי של האזור עוד יותר, בנוסף לניקוי היומיומי בבית מומלץ מאוד להגיע לטיפול אצל שיננית כל 3-4 חודשים. לשיננית יש את הידע והאמצעים לנקות פלאק ואבנית אזורים שקשה להגיע אליהם לבד. זו גם הזדמנות לבדוק האם המאמצים בבית השתלמו – אם במהלך הטיפול מופיע דימום רציני זה סימן לניקוי שאינו יעיל מספיק. במקרה כזה בקשו מהשיננית שתדריך אתכם כיצד להשתפר.
  3. בדיקת תקופתית אצל הרופא – מומלץ להגיע לבדיקה תקופתית אצל רופא השיניים כל 6 עד 12 חודשים כדי לוודא בריאות השתל בפרט ואת בריאות השיניים והפה בכלל.
  4. אורח חיים בריא – אם אתם רוצים להגדיל את סיכויי ההישרדות של השתל, זה הזמן לאמץ אורח חיים בריא ולהיגמל מעישון. הסיבה לכך היא שהניקוטין מחליש את יכולת הריפוי של החניכיים, מה שמקל על הדלקת להתפתח ומסכן את בריאות השתל.

 

תחזוקת שתל דנטלי

 

אז כמה זמן מחזיקים שתלים בשיניים?

חלק קטן מהשתלים הדנטליים, בין 3 ל-5 אחוזים, נדחה מהגוף בתקופה של עד חצי שנה לאחר ההשתלה בגלל מגוון של גורמים. אם השתל נקלט בהצלחה ותוענק לו תחזוקה מוקפדת, תוכלו ליהנות ממנו לטווח ארוך של שנים רבות קדימה. מצד אחד יש מקרים בהם אחרי 7-10 שנים צריך לחדש את השתל, אך מצד שני ישנם מטופלים שעברו השתלה לפני 15-20 שנה והיא מחזיקה מעמד יפה מאוד. יש גורמים רבים שמשפיעים על הישרדות השתל לטווח ארוך כמו תחזוקה נכונה של הפה, שמירה על אורח חיים בריא ואפילו גנטיקה.

 

במרפאה של ד"ר יגאל בלן מטופלים נהנים מאחריות על השתל גם לאחר שהסתיימה השתלת שיניים. למידע נוסף על האחריות יש ליצור קשר עם המרפאה.

הקפדה על ההוראות הללו תבטיח שהשתלים הדנטליים שלכם ימשיכו לתפקד היטב לטווח ארוך בזמן לעיסה, דיבור ולא פחות חשוב – ישמרו על חיוך יפה ואסתטי. יש לכם שאלות בנושא תחזוקת שתל דנטלי או בנוגע לאחריות שניתנת על הטיפול? אתם מוזמנים להתייעץ עם הצוות הרפואי של מרפאת ד"ר יגאל בלן.

בלוג השתלת שיניים
לחיוג מהיר למרפאה