fbpx

כתרי זירקוניה – שיקום הפה עולה מדרגה אסתטית

כתרי זירקוניה – שיקום הפה עולה מדרגה אסתטית

זמן קריאה: 2 דקות

כתרי זירקוניה – כל מה שרציתם לדעת

כתרי זירקוניה מהווים את אחד החידושים הגדולים בתחום שיקום הפה. רופאי שיניים העוסקים בתחום של שיקום הפה מחפשים ומפתחים כל הזמן חומרים חדשים שיוכלו לשמש כבסיס להכנת כתרים – תחליף מלאכותי איכותי לשיניים הטבעיות.

מסע החיפושים בעקבות התחליף המושלם הוא לא מסע פשוט, יש צורך לשלב בין הנדסת חומרים חכמה לבין הצרכים הייחודיים של רופאי השיניים והמטופלים.

כתרי זירקוניה - קדמת שיקום הפה
כתרי זירקוניה – קדמת שיקום הפה

 

מה חשוב כשרוצים ליצור כתר שיניים איכותי?

אם רפואת השיניים מתעסקת בעיקר במתן פתרונות פרקטיים למחלות שיניים וחניכיים אז תחום שיקום הפה מתרכז בצד באסתטי לא פחות מאשר בצד הפרקטי. המטופל שניגש לבצע השתלת שיניים מחפש פתרונות דנטליים שיאפשרו לו לא רק להחזיר את החיוך שאבד לו אלא הוא רואה בטיפול הזדמנות ייחודית לפתיחת דף חדש ולהשיג את החיוך המושלם.

רופא השיניים מצדו רוצה להשיג תוצאה אסתטית איכותית בלי לוותר על הצד הרפואי – בריאותי שיאפשר להעניק למטופל מערכת שיניים מתפקדת ויעילה שתחזיק מעמד לאורך שנים רבות.

כתרי זירקוניה – לפני ואחרי

בתחילת ובאמצע המאה הקודמת הכתרים הפופולאריים ביותר היו כתרי זהב שנעשה בהם כיום שימוש רק במדינות עולם שלישי. המטרה שלהם הייתה פרקטית בלבד והתוצאה האסתטית, טוב נו…אתם יודעים.

לאחר מכן נכנסו לשימוש כתרי חרסינה, שהשינוי הגדול שהם הביאו היה שינוי הגישה הטיפולית. אם בעבר מטרת הכתר הייתה רק השלמת השן החסרה אז עכשיו המטרה הייתה שיחזור השן הטבעית.

החרסינה היוותה תחליף טוב כיוון שהיא הייתה בצבע לבן שמחקה את השיניים הטבעיות והייתה לה עמידות טובה יחסית.

בשנים האחרונות בזכות עליית המודעות האסתטית בקרב רופאי השיניים והקהל נכנס לשימוש חומר חדש ומתקדם והביא לעולם כתרים חדשים – כתרי זירקוניה.

מה זו בעצם זירקוניה?

הזירקוניה או זירקון, זה בעצם חומר מינרלי גבישי נפוץ יחסית שמאופיין בעמידות גבוהה ובחוזק יחסי למשקל. בנוסף הזירקוניה קלה יחסית לליטוש ולאחר הליטוש נוצר אצלה בוהק עמוק. זו גם הסיבה שנעשה שימוש רב בזירקוניה בתעשיית אבני החן שם היא משמשת ליצירת תחליפים מלוטשים ליהלום.

כתרי זירקוניה – חסרונות ויתרונות

תחום שיקום הפה ובפרט רופאי שיניים המבצעים השתלות שיניים הסבו את מינרל הזירקוניה והחלו לייצר ממנו בעזרת מעבדות השיניים כתרי זירקוניה לשיניים.

כתרי הזירקוניה איפשרו לרופאי השיניים לשפר את פתרונות שיקום הפה שלהם:

  • כתרי הזירקוניה הוכחו כעמידים יותר לעומת כתרי החרסינה שנוטים להיסדק לאורך זמן
  • יכולות הליטוש הגבוהות שלהם מאפשרות לכתרים לחקות טוב יותר את הצבע הטבעי של השיניים.
  • הבוהק הייחודי של חומר הזירקוניה מאפשר להעניק למטופל את אותו "חיוך הוליוודי" מפורסם.
  • הצבע של הכתרים נשמר לאורך זמן רב יותר, דוהה פחות ומושפע פחות מכתמי עישון וקפה.

בזכות היתרונות הגדולים שלהם כתרי זירקוניה מחליפים כיום יותר ויותר את כתרי החרסינה ומאפשרים למטופלים רבים להשיג שיקום פה יציב ועמיד במיוחד ששומר על אסתטיות גבוהה לאורך שנים קדימה.

 

לחצו כאן – וקראו עוד על שיקום הפה במרפאת ד"ר בלן >>

בלוג השתלת שיניים
לחיוג מהיר למרפאה