fbpx

כתרים ע"י השתלת שיניים ממוחשבת

כתרים ע"י השתלת שיניים ממוחשבת

זמן קריאה: 3 דקות

כתרים מתקדמים – פסגת הטכנולוגיה הדנטלית

כתרים שמבוססים על השתלת שיניים ממוחשבת (ברמה כזו או אחרת) הפכה להיות סוג של סטנדרט טיפולי במרפאות השיניים המובילות והיא מאפשרת להשיג רמות דיוק גבוהות יותר בכל טיפול.

צפו בסרטון המדגים את השימוש בטכנולוגיית CAD / CAM:

השתלת שיניים היא אחד הטיפולים הדינמיים ביותר בתחום רפואת השיניים שלא מפסיק להתחדש כל הזמן. לפני כעשור עבר הטיפול בישראל מהפכה כשרופאי השיניים המובילים החלו לבצע השתלות שיניים וקיצרו בצורה דרסטית את משך הטיפול כפי שהיה מקובל עד אז. השינוי הזה פתח את אפשרויות הטיפול במצב של חוסר שיניים בפני קהל גדול של מטופלים שחשש מהטיפול הארוך או שלא יכול היה לעמוד פיזית ובריאותית בטיפול ארוך של השתלת שיניים.

מאז, טיפול השתלת השיניים לא מפסיק לחדש את פניו!

בתחום השתלים הדנטליים

שתלים דנטליים חדשים נכנסים לשימוש, כמו שתלי דיסק או שתלים זיגומטיים המאפשרים השתלה לזיגומה (עם הלחי) במקרים של חוסר עצם. אליהם מצטרפים שתלים קורטיקליים עם ראש חלק המאפשרים לצמצם משמעותית את הסיכון לכישלון ההשתלה, ועוד שתלים דנטליים שנמצאים כל הזמן בפיתוח ומאפשרים לבצע השתלות שיניים שבעבר היו בלתי אפשרויות.

בתחום שיקום הפה על גבי שתלים

כחלק מההשפעה של עולם האסתטיקה על תחום רפואת השיניים, עברו רופאי השיניים העוסקים בשיקום הפה משימוש בכתרי חרסינה שהיו נפוצים מאוד – לשימוש בכתרי זירקוניה, המאפשרים להשיג תוצאות אסתטיות טובות יותר עם חומר יציב וחזק יותר ששומר על הבוהק שלו לאורך שנים.

השתלת שיניים כפריצת דרך טכנולוגית

ההתקדמות הטכנולוגית העולמית והשימוש במחשבים לא פסחו על תחום ההשתלות ומאפשרים כיום לבצע השתלת שיניים ממוחשבת, בה תהליך תכנון הטיפול וחלק ניכר ממנו נעשה באמצעות מחשב.

כתרים ביום אחד מבוססי טכנולוגיה
כתרים מבוססי טכנולוגיה

למה צריך בכלל השתלת שיניים שמבוססת על תוכנת מחשב?

השתלת שיניים היא תהליך הדורש דיוק רב. שתל שמוקם בזווית לא נכונה עלול, לאורך זמן, לא לעמוד בלחצי הלסת ולהישבר. שתל דנטלי שמוקם בנקודה שבה עצם הלסת לא עבה מספיק לא יהיה יציב ובכלל, גשר וכתרים לא מדויקים פוגמים בחיוך ובעקבות זאת במראה הפנים. השימוש בטכנולוגיה ממוחשבת מאפשר לזהות כשלים ובעיות שעלולות לצוץ במהלך הטיפול, מסייע לתכנן במדויק את מיקום כל אחד מהשתלים הדנטליים ובסופו של דבר מאפשר לייצר כתרי זירקוניה המחקים בתצורה מושלמת את השיניים הטבעיות שאותן הם אמורים להחליף. הפועל היוצא של המיחשוב הוא שיפור משמעותי בתוצאות הטיפול, הן ברמה האסתטית והן ברמה הבריאותית, תוך הקטנה של הסיכון בכישלון ההשתלה.

איך עובדת השתלת שיניים ממוחשבת?

שלב ראשון – הדמיית CT

השתלת שיניים ממוחשבת מתחילה כבר משלב האבחון, כאשר מבוצעת הדמיית CT. זוהי הדמיה תלת מימדית של חלל הפה שבה ניתן לאתר במדויק את מיקום שורשי השיניים, את עובי עצם הלסת בקדמת הפה ומאחור ולאבחן את מצב השיניים הכללי בלסת. בסיום אבחון זה יכול רופא השיניים להציע תכנית טיפול מפורטת בהתאם למצב הלסת הייחודי של כל מטופל.

שלב שני – טכנולוגיית CAD / CAM

השלב השני הוא שימוש בתוכנת מחשב מתקדמת הקרויה CAD / CAM. תוכנה זו נעזרת בהדמיית ה-CT על מנת לבצע תכנון ממוחשב תלת מימדי של הטיפול – למקם כל אחד מהשתלים הדנטליים, לתכנן את מבנה הגשר שיונח על השתלים וליצור הדמייה מדוייקת של הכתרים שימוקמו על הגשר ויהוו את מערכת השיניים החדשה.
מידע נוסף על טכנולוגיית CAD / CAM ניתן לקרוא כאן >>

שלב שלישי – מדפסת תלת מימד

בשלב זה מבוצעת במעבדת השיניים הדפסה מדויקת אחד לאחד של מבנה הגשר והכתרים שתוכננו בשלב השני על ידי השימוש בטכנולוגיית CAD / CAM. את הגשר והכתרים האלו יכול עכשיו רופא השיניים למקם בפיו של המטופל.

חשוב מאד לדעת

השתלת שיניים ממוחשבת היא כלי מעולה, אך היא עדיין כלי מסייע ואינה מהווה תחליף למיומנות ולניסיון של רופא השיניים שהוא זה שבסופו של דבר ממקם את אותם שתלים, גשר וכתרים בפיו של המטופל.

בלוג השתלת שיניים
לחיוג מהיר למרפאה