השתלת שיניים זמן החלמה ממושך או קצר?

זמן החלמה מטיפול השתלת שיניים

בין אם אתם חוששים מהליך שיקום פה בשל הכאבים שאחרי ובין אם עברתם השתלה שנכשלה – כדאי מאד שתקראו את המאמר הבא, על נוהל הטיפול אחרי השתלת שיניים זמן החלמה ממוצע שלוקח להתאושש ממנה ותופעות לוואי שכדאי לשים אליהן לב.

השתלת שיניים נחשבת לטיפול מהפכני ברפואת השיניים העכשווית, המשפרת את איכות החיים של רבים ורבות בשנים האחרונות. רוב המטופלים המבצעים את ההליך זקוקים לשיקום פה מלא עקב הזנחה, מחלות שונות, טראומה לפה ושלל סיבות נוספות. הטיפול מאפשר חזרה לשגרה באיכות חיים גבוהה, עם יכולת לתפקד כבר למחרת הטיפול.

למרות יעילותה ובטיחותה של השיטה, לא מעט מטופלים פוטנציאליים עדיין חוששים ונרתעים מפניה. השיטה כוללת ביצוע של פעולות כירורגיות אחת לאחר השנייה (עקירת שיניים, הברגת שתלים דנטליים וחיבור מערכת כתרים), אשר עשויות לעורר תחושת חרדה. גם תהיות לגבי הנוהל שלאחר הטיפול, האם יש כאבים לאחר השתלת שיניים, וכמה זמן לוקח בממוצע להחלים עלולות להוות חסמים לביצוע השתלת שיניים, ולכן נענה עליהן אחת-אחת, כדי להרגיע אתכם ?

מה הנוהל שלאחר הטיפול?

במרפאות ד”ר בלן, זמן קצר לפני הטיפול, המטופלים עוברים טיפול רפלקסולוגי מרגיע כדי שיכנסו נינוחים אל תוך ההליך. המטרה היא שבמהלך ההשתלה אי הנוחות תהיה מינימלית, ורוב רובם של המטופלים מדווחים על חוויה לא כואבת ואף נעימה. לאחר הטיפול, מתאוששים בחדר התאוששות ייעודי. החזרה המשמחת הביתה בסוף היום מלווה בהסברים ברורים לגבי מה מותר ואסור לאכול בימים שלאחר הטיפול. המטופלים מקבלים שקית קרח לטיפול בנפיחות (אם תהיה) ואת כל התרופות שיש ליטול עם הוראות שימוש מדויקות, כולל אנטיביוטיקה ופרוביוטיקה. מעבר לכך, המטופלים מקבלים גם ערכת מי פה כדי לבצע שטיפות במהלך ההחלמה.

האם יש כאבים לאחר השתלת שיניים?

רוב המטופלים שלנו מדווחים שהכאבים שחוו, אם בכלל, היו ברמה פחותה מכפי שדמיינו. המיתוס של הדור הישן לגבי השתלת שיניים כולל את ההנחה שמדובר בטיפול כואב מאד, אך האמת היא שאין הדבר נכון בהשתלה מהדור החדש. השתלת שיניים מקצועית ואחראית עשויה להפחית את הכאבים לאחר מכן, ובמידה והם כן מתעוררים – המרפאות מספקות משככי כאבים כדי לטפל בהם ביעילות. שימו לב: אם עברתם השתלת שיניים וחשתם לאחר מכן בכאבים בלתי רגילים, סימן שמשהו אינו כשורה. עליכם לבדוק את העניין עם הרופא או הרופאה שלכם.

השתלת שיניים זמן החלמה ממוצע

​התשובה לכך אינה מוחלטת, מאחר שתפקוד הגוף-נפש של כל אחד ואחת מאיתנו שונה – כך שמשך ההחלמה הוא אינדיבידואלי. אם בכל זאת ננסה לתחום בזמן את ההחלמה מהשתלת שיניים, ההערכה היא: בין יומיים לשבועיים בממוצע.