fbpx

השתלת שיניים בזאלית

השתלת שיניים בזאלית

השתלת שיניים בזאלית 

השתלת שיניים בזאלית מהווה פיתרון יצירתי ומתקדם למקרים בהם עצם הלסת התחתונה חסרה או אינה עבה מספיק ולא ניתן לבצע השתלת שיניים תוך שימוש בשתלים דנטליים רגילים.

השתלת שיניים בזאלית למחוסרי עצם

עצם הלסת התחתונה מהווה את מקור העצם שאליו מחוברות השיניים הטבעיות שלנו ולכן, היא משמשת כמשטח העיגון הטבעי ביותר לחיבורם של שתלים דנטליים ללסת.

במקרה של עובי נמוך בעצם הלסת התחתונה נוצר מצב שבו אין למעשה מקום עיגון לשתלים הדנטליים הרגילים ויש צורך למצוא פיתרון אחר על מנת לקבע את מערכת השיניים החדשה לפה.

בניגוד לפתרון האלגנטי של שתלים זיגומטיים, המשמשים במקרים שבהם אין עצם בלסת העליונה ומתחברים אל עצם הזיגומה הממוקמת בלחי, כאן אין לנו עצם אחרת שאליה ניתן לחבר שתלים דנטליים.

אז מה ניתן לעשות במקרים כאלו?

לרופא השיניים יש מספר אפשרויות פעולה במקרה של מחסור בעצם הלסת התחתונה:

אופציה אחת היא ביצוע “השלמה” של עצם הלסת בטכניקות מגוונות, תהליך שמצריך פרוצדורה כירורגית מלאה שלאחריה לצאת לתקופת החלמה לפני שניתן יהיה לבצע השתלת שיניים.

אופציה אחרת לרופא השיניים היא לבצע טיפול ייעודי של הזזת עצב העובר בתחתית הלסת, עיגון של שתלים דנטליים אל אזור התעלה העצבית והחזרת העצב למקום.

לשיטות טיפוליות אלו, של הרמת סינוס או פרוצדורה של אוגמנטציה, כמה חסרונות משמעותיים כאשר אחד הבולטים שבהם הוא יצירת תקופה בה על המטופלים להסתפק בפתרונות ביניים, כמו שיניים זמניות מודבקות או תותבת נשלפת – מצב לא נוח לתפקוד ולנראות האסתטית.

כדי להתמודד עם בעיות אלו פותחה האופציה שלישית: שימוש בשתלים דנטליים ייעודיים, המאפשרים להימנע מתוספת של פרוצדורות כירורגיות ובעזרתם ניתן לבצע השתלת שיניים.

השתלת שיניים בזאלית

שתלים בזאליים – שתלים דנטליים שאינם מוברגים

השתלת שיניים בזאלית היא למעשה השתלה שבה נעשה שימוש בשתלים ייעודיים הקרויים שתלים בזאליים או בשמם הפופולארי יותר – שתלי דיסק.

אלו שתלים שבניגוד לשתלים דנטליים רגילים אינם בעלי מבנה של בורג אלא מחוברים לדיסק או למספר דיסקים שטוחים.

הדיסקים האלו מאפשרים לרופא השיניים לחבר את השתלים בזאליים לא מלמעלה, כלפי הלסת התחתונה, אלא דווקא מצדי החניכיים ובכך מאפשרים לבצע את ההשתלה גם במצבים מורכבים של מחסור בעצם.

השתלת שיניים בשיטה הבזאלית – תנאי לביצוע

על מנת להבטיח את יציבותה של מערכת השיניים החדשה, שתלים בזאליים לעולם אינם יכולים לעמוד לבד אלא עליהם להיות משולבים עם שתלים דנטליים רגילים.

השתלים הרגילים יעוגנו באזורים שבהם עובי עצם הלסת מאפשר זאת (בדרך כלל בחלקים הקדמיים של הלסת), ואילו השתלים הבזאליים יחוברו באזורים שבהם עצם הלסת דלילה או שכבר אינה קיימת.

השתלה בזאלית משמשת פעמים רבות גם במקרים של חוסר עצם בלסת העליונה. במקרים כאלו שילוב של השתלים הבזאליים עם שתלים דנטליים רגילים ושתלי זיגומה ארוכים, מאפשר למטופלים להימנע מהצורך בסרבול הטיפול עם פרוצדורות כירורגיות ארוכות.

השתלת שיניים בזאלית חסרונות

ככל שהמודעות לטיפול השתלה בזאלית עולה, צריך להכיר גם בחסרונות.

  1. לא כל הרופאים יודעים לבצע השתלה בשיטה הזו ולכן אותם רופאים יעדיפו לטפל בשיטה אחרת. לכן חשוב לדון להתייעץ עם מספר רופאים שונים לפני השתלה בזאלית.
  2. השתלה בזאלית דורשת שתלים יעודיים לכן במקרים מסויימים מטופלים יקבלו הצעת מחיר גבוהה יותר מטיפול השתלת שיניים רגילה.
  3. תקופת ההחלמה – תהליך ההחלמה יהיה שונה מתהליך החלמה של השתלת שן בודדת / שיניים בודדות. לרב תקופת ההחלמה תהיה ארוכה יותר.

השתלה בזאלית – החלמה

תקופת ההחלמה מהשתלת שיניים בזאלית משתנה ממטופל למטופל, השוני נובע מחוזק עצם הלסת ומבריאותו הכללית של המטופל.

לאחר הניתוח הרופא יתן המלצות והנחיות לתקופת ההחלמה – כמובן שוב, כל מטופל יקבל את ההנחיות שמתאימות לו והחשיבות לעקב אחרי הנחיות אלו היא קריטית לתהליך ההחלמה.

בימים הראשונים לאחר השתלה בזאלית המטופל עלול להרגיש חוסר נוחות ומעט כאבים בחלל הפה, ההרגשה טבעית וניתנת לטיפול באמצעות תרופות ייעודיות שינתנו על ידי הרופא המטפל.

בנוסף אנו ממליצים לשמור על אכילת מזונות רכים ככל הניתן בימים הראשונים לאחר הניתוח כדי לא להקשות על תהליך ההחלמה.

לאחר כ3 חודשים השתלים יקלטו ויטמעו בפה של המטופל בצורה מלאה, זה הזמן לחזור לביקורת אצל הרופא המטפל! לאחר מכן יהיה ניתן לחזור לאורך חיים בריא בצורה מלאה!

השתלת שיניים בזאלית בצפון

במרפאות ד”ר בלן, בוצעו לאורך השנים מאות השתלות שיניים תוך שימוש בשתלים בזאליים כמענה למקרים שונים של מחסור בעצם הלסת התחתונה. כתוצאה מכך מטופלים רבים, שבעבר נתקלו בסירוב של מרפאות שיניים לטפל בהם, הצליחו לקבל חזרה מערכת שיניים חדשה, יציבה.

בדיקת השתלת שיניים

לחיוג מהיר למרפאה