קשר בין מצב השיניים למחלות ואירועי לב? בהחלט כן

טלפנו עכשיו: 072-33-11-980

בריאות השיניים ואירועי לב

בקיצור ולעניין:

בשנים האחרונות כבר הוכח כי קיימים קשרים מתאמיים ונסיבתיים בין התפתחות מחלות לב והתרחשות אירועי לב לבעיות רפואיות שמקורן בכלל בחלל הפה והשיניים. שמירה על בריאות והיגיינת השיניים חשובה לא רק עבור התפקוד היומיומי והמראה האסתטי, אלא גם בכדי למנוע ולהפחית סיכוי לבעיות לב, בעיקר בקרב בני הגיל השלישי.

לקריאה מפורטת:

יותר ויותר מחקרים בתחומים שונים מבהירים לנו לאחרונה כי מחלות ואירועי לב עלולים להיגרם גם על ידי איברים בגוף שלא העלינו בדעתנו שמסוגלים לכך. אחד מאלה הוא חלל הפה והשיניים.

קיימים מספר גורמי סיכון להתפתחות של מחלות לב במהלך החיים, כאשר רוב הגורמים הסביבתיים, כלומר שאינם קשורים גנטית, הם למעשה חלק מניהול אורח חיים לא בריא – תזונה לא נכונה, חוסר בפעילות גופנית והזנחה כללית של הגוף המתבטאת, בין היתר, על ידי אי טיפול בבעיות רפואיות.

מחקרים אפידמיולוגים מצאו קשר בין מחלות חניכיים, למשל, לאירועי לב. מחלות חניכיים, כך נמצא, משפיעות באופן לא מועט על הסיכון ללקות במחלות לב כמעט כמו הרגלי עישון. הטענה היא כי אנשים הסובלים ממחלות חניכיים ותחזוק לקוי של חלל הפה והשיניים עלולים לסבול ממחלות לב, משבץ מוחי ומאוסטאופורוזיס, מתוך השערה על פיה נבדקים אשר הזניחו את בריאות השיניים נוטים להזניח גם בעיות גופניות אחרות.

אך לא בכך מסתכם הקשר בין בריאות השיניים למחלות לב. כאשר יש זיהום כרוני בשיניים ובחניכיים, הוא גורם למערכת החיסון של הגוף להפעיל מנגנוני הגנה בכדי להילחם בו ולשמור את הגוף בריא. בין היתר, מייצר הגוף חומרים שמנסים לנטרל את הנזק שנגרם. החומרים הללו מאיצים את תהליך שקיעת הכולסטרול, הסידן וחומרי פסולת אחרים בדפנות כלי הדם בגוף, מה שעלול לגרום לתהליך של טרשת עורקים, והיא, כידוע, זו שגורמת בסופו של דבר לחסימת עורקים ואירועי לב.

מעבר לכך, האם חשבתם פעם על כמויות החיידקים המצטברים בחלל הפה? מדובר במספרים כה גבוהים שאנו בקושי יכולים לקלוט את משמעותם. החיידקים המצטברים בפה עלולים לגרום להתפתחות של דלקת חניכיים, וחיידקים מסוימים אף מסוגלים לעשות את דרכם מהחניכיים לכיוון מסתמי הלב ולגרום לדלקת במסתמים אלה.

כמו כן, בבדיקות הדם של מטופלים הסובלים ממחלות חניכיים נראתה עליה משמעותית בערכי CRP המשויכים לא פעם למחלות לבביות.

בריאות השיניים מעולם לא הייתה חשובה יותר

אפילו צחצוח השיניים עשוי להשפיע לטובה על מצב הלב שלכם. במחקר שנערך בסקוטלנד התגלה כי אצל נבדקים שדיווחו על היגיינת פה גרועה נמצאו בבדיקות הדם ערכים גבוהים של סימני דלקת, העלולה לגרום, בין היתר, גם להחמרה של מחלות לבביות ולאירועי לב.

צחצוח שיניים

המועצה הלאומית למניעת מחלות לב ואיגוד רופאי המשפחה בישראל ממליצים לשמור על ניהול אורח חיים בריא בכדי למנוע ככל האפשר או לפחות להפחית גורמי סיכון לאירועי לב, ביניהם הימנעות מעישון, תזונה נכונה, ביצוע פעילות גופנית והפגת מתחים.

ואנו מוסיפים ומדגישים: טפלו היטב גם בחניכיים ובשיניים שלכם!

תאמו פגישת ייעוץ ללא תשלום

בפגישה תכירו את ד”ר בלן ותקבלו ייעוץ מקיף, הכולל צילום CT של הלסת ללא התחייבות

אשמח לקבל מידע בעתיד

• האם השתלת שיניים זה כואב?

רבים נוטים לחשוב כי טיפול השתלת שיניים הוא כואב במיוחד, אך האמת שונה לחלוטין
  • שיניים מתנדנדות אצל מבוגרים

שיניים מתנדנדות: מדוע זה נגרם, על מה זה מעיד ואיך ניתן למנוע?
  • חרדה דנטלית

חמישה דרכים להתמודדות עם הפחד מטיפולי שיניים