שתלים בשיניים זה כואב? הגיע הזמן להפריך את המיתוס

האם שתלים בשיניים זה כואב? ובכן לא!

אם תשאלו כל מי שעדיין לא עבר השתלת שיניים הוא בטח יגיד לכם "שתלים בשיניים זה כואב", איך יכול להיות שלא? אבל דווקא אם תשאלו את עשרות אלפי המטופלים שעברו השתלות שיניים אצל ד"ר בלן תקבלו תשובה הפוכה לחלוטין.

בשנים האחרונות הפכה השתלת שיניים להליך רפואי ואסתטי פופולארי בעולם בכלל ובארץ בפרט. רבים אשר מבצעים את הטיפול מדווחים על עליה משמעותית מיידית באיכות החיים, הכוללת תפקוד מלא בדיבור ובאכילה ושיפור בנראות ובתחושת הביטחון העצמי.

יחד עם זאת, ניכר כי הדעה הרווחת בקרב הציבור הכללי שאינו מכיר את התהליך היא כי מדובר בטיפול כואב. ההנחה הזאת התקבעה מאחר שהשיטה הישנה להשתלת שיניים הפרידה בין חלקי הטיפול וגרמה טראומות ממושכות לפה לאורך זמן ארוך ומייגע.

בכך, למעשה, יצרה השיטה הישנה "שם רע" להליך השתלת השיניים, גרמה ללא מעט אנשים להירתע ממנו וכתוצאה – להסתפק בתפקוד פה לקוי ולסבול מאי נוחות ובושה.

שתלים בשיניים זה כואב? הגיע הזמן להפריך את המיתוס

בואו נבהיר את זה אחת ולתמיד: השתלת שיניים אינה הליך כואב

כאשר מבצעים את ההשתלה בשיטת All on 4 המתקדמת, באופן זהיר ובטוח ובהרדמה מקומית וטשטוש – אין שום סיבה שהיא תכאב.

טכניקת ה"עמסה המיידית" גרמה למהפכה של ממש בתחום השתלות השיניים, מאחר שביכולתה להעמיס מערכת שיניים חדשה על עצם הלסת בהתבססות על מספר שתלים דנטליים מצומצם (4 ולעיתים 6 שתלים).

מאחר שההליך מבוצע בפעם אחת, חלל הפה אינו חשוף לטראומות חוזרות ונשנות כמו בשיטה הישנה, ועל כן מחלים מהר יותר.

"לא הרגשתי שום דבר" מספרת תמר פישר, מטופלת של ד"ר בלן שעברה שיקום לסת עליונה, "לא ידעתי אם הסתיימה ההשתלה או שעדיין לא התחילה. ואז ראיתי מולי את הפנים המחייכות של ד"ר בלן. זה היה כמו בחלום. ללא כאב וללא מתח. היום, שנה לאחר ההשתלה בלסת העליונה אני עדיין לא מרגישה כאב".
האם יש צורך בהרדמה מלאה? כמובן שלא

ניתן להצהיר זאת בפירוש: השתלת שיניים אינה הליך שדורש הרדמה הרדמה מלאה. למה להסתכן? הרי בהרדמה מלאה יש שלל סיכונים אפשריים שמומלץ להימנע מהם: כאבי גרון ואי נוחות בבליעה מהאינטובציה, תגובות אלרגיות חריפות, תסמונת החום הממאיר ועוד.

את השתלת השיניים מבצעים במרפאת השיניים, ללא צורך באשפוז, בעזרת הרדמה מקומית וזריקת טשטוש. ביצוע ההליך לוקח יום אחד בלבד. בנוסף, בקליניקה של ד"ר בלן נהנים המטופלים מטיפול רפקלוסוגי בטרם ההשתלה, כדי להפיג מתחים ולהכנס אל חדר הטיפולים בתחושה נינוחה ורגועה.

האם שתלים בשיניים זה כואב אחרי ההשתלה? כמעט ולא

ככל שרופא השיניים מנוסה יותר בתחום השתלות השיניים, כך הסיכוי שתסבלו מכאבים לאחר ההליך הוא נמוך יותר. זאת משום שרופא אמין ומקצועי יודע כיצד להבריג את השתל הדנטלי המתאים למטופל במיקום הנכון, ובכך למנוע סיבוכים אפשריים לאחר ההשתלה.

לאחר השתלת השיניים, כמו בכל הליך כירורגי אחר, יתכנו נפיחויות קלות, אי נוחות ותופעות נוספות, בהתאם לתגובת המטופל, אך אלה חולפות תוך מספר ימים. החזרה לשגרה יכולה להתרחש גם יום לאחר ההליך, בפה מלא שיניים בריאות ויפות.

תמי מחיפה שעברה שיקום שתי לסתות אצל ד"ר בלן, מספרת: "איך שנכנסתי לקליניקה של ד"ר בלן היו אנרגיות כל כך טובות… שכנעו אותי שאני לא אסבול ובאמת לא סבלתי. פשוט לא עברתי יום אחד של כאבים."

גם מוטי שעבר שיקום שתי לסתות לא הרגיש כאבים: "ביום של העקירות לא הרגשתי כלום. לא כאבים, לא נפיחויות, כל מה הפחידו אותי – לא היה! זה משנה את החיים ואני מברך על הרגע הזה. אני רק מצטער שזה לא היה כמה שנים אחורה, הייתי מרוויח עוד שנים של איכות חיים."

ד"ר בלן – השתלת שיניים ללא כאבים

אם בעבר התעניינתם בהשתלת שיניים אך ויתרתם על האפשרות משום שחששתם מכאבים – נקווה שכעת אתם מבינים כי ההליך הרבה פחות כואב ממה שדמיינתם. למעשה, ישנם מטופלים שטוענים שלא הרגישו כאב כלל.

לחצו כאן לצפייה בסרטון הסבר על כל מה שקורה ביום הטיפול עצמו >>