חרדה דנטלית – 5 דרכי התמודדות לפני השתלת שיניים

טלפנו עכשיו: 072-33-11-980

השתלות שיניים בצל חרדה דנטלית

חרדה דנטלית, הפחד מטיפולי שיניים וביניהם השתלות שיניים, היא תופעה נפוצה בישראל ובעולם שקיימת ברמה כזו או אחרת כמעט אצל כל מטופל. במקרים קיצוניים יותר החרדה הדנטלית גורמת לאנשים רבים להימנע מלטפל בעצמם והתוצאה היא הדרדרות במצב השיניים ובמקרים של השתלת שיניים, הדבר עלול להביא לצורך בהשתלת שיניים מורכבת יותר.

השתלת שיניים בצל חרדה דנטלית

אז איך בכל זאת אפשר להתמודד עם חרדה דנטלית ולעבור השתלת שיניים ביום אחד?

ידע הוא רוגע

אחד מהגורמים העיקריים של כל חרדה היא התנסות טראומטית קודמת, כמו טיפול שיניים אגרסיבי שעבר המטופל בילדותו.
על מנת להפיג את החששות ולמתן את הטראומה החקוקה בזיכרוננו חשוב לקיים שיחת ייעוץ מקצועית עם רופא השיניים. בשיחה זו אפשר לשאול את כל השאלות על השתלת שיניים ולהציף את כל החששות שלכם מהטיפול. רופא שיניים מנוסה ידע לענות על שאלות אלו ולהפיג את החששות שלכם וכך להקטין משמעותית את החרדה הדנטלית לפני הטיפול.

לטשטש את הפחד

באופן טבעי הלחץ הולך ומתגבר לקראת הטיפול עצמו. לכן, על מנת להימנע מהטרואמה ביום ההשתלה, מבוצעים טיפולי השתלת השיניים תוך טשטוש מבוקר של המטופל בעזרת כדורים או ע”י שימוש ברופא מרדים.
בדרך זו מתגברים על החרדה ו”מוחקים” את עצם הטיפול מהזיכרון של המטופל. כך הופך הטיפול לחוויה הרבה יותר קלה ונמנעת הטראומה שממנה הוא חושש כל כך.

מרגיעים את השיניים דרך הרגליים

על מנת להתגבר על התופעה לפני השתלת השיניים, ישנן מספר מרפאות שיניים שמעניקות למטופליהן טיפול רפלקסולוגי לפני תחילת ההשתלה. הטיפול הרפלקסולוגי משפר את זרימת הדם לכל הגוף, מרגיע את השרירים ומשרה שלווה על המטופל. מטופלים רבים שעברו טיפול רפלקסולוגי מספרים כי הם לא חשו בחרדה או בכאב בזמן השתלת השיניים.

הרופא שמבצע השתלת שיניים

לרופא השיניים המטפל יש תפקיד מפתח בהתגברות על החרדה לפני השתלת השיניים. לכן, מומלץ לבחור ברופא שיניים מנוסה שמפגין ידע ומקרין ביטחון ורוגע. בנוסף, חשוב לא פחות הוא לבקש מהרופא טלפונים של מטופלים שעברו אצלו השתלת שיניים. שיחה עם המטופלים תעיד על איכותו של הרופא וסיפורים על חוויה חיובית שעברו במרפאה יקטינו אצלכם את החשש מפני הטיפול.

המרפאה להרגעת החרדה

אחד הגורמים שמפחיתים את החרדה הוא הסביבה שבה מבוצע הטיפול. לכן, כשבוחרים רופא שיניים לביצוע השתלת שיניים חשוב לא פחות לבחון את המרפאה עצמה, את חדר הטיפולים ואת חדר ההתאוששות. מרפאה שמקרינה שלוה ורוגע ורופא שיניים שנוסך בכם ביטחון הם מרשם מצוין להפחתה משמעותית בחרדה הדנטלית.

תאמו פגישת ייעוץ ללא תשלום

בפגישה תכירו את ד”ר בלן ותקבלו ייעוץ מקיף, הכולל צילום CT של הלסת ללא התחייבות